| Název předmětu | Úvod do informačních technologií ve vzdělávání |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/UIT@ |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: . Informační technologie a informatika. . Informační gramotnost, informační společnost, informační výchova. . Internet a ICT ve vzdělávání. . Stavba a provoz počítačové sítě. . Hardwarová struktura počítače. . Rozdělení aplikačního software. . Pokročilé možnosti využití MS Office. . Grafické programy. . Převody grafických formátů, OCR. . Digitální fotografie a principy jejího zpracování. . Animace a vizualizace, trikové efekty. . Programy pro zpracování videa. . Komprimační programy ? smysl, rozdělení, vlastnosti. . Prezentační programy a zásady tvorby prezentace. . Počítačové viry a ochrana proti nim, druhy virů podle různých hledisek, antivirové programy, projevy virů, základy bezpečné práce. . Multimédia a jejich hardwarová podpora.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . objasnit rozdíl mezi pojetím informatiky a informačních technologií, . orientovat se v problematice informačních a komunikačních technologii a počítačových sítí, . zhodnotit vývoj Internetu a ICT a jejich vliv na vzdělávání, . prakticky uplatňovat zásady bezpečné práce s PC, . využívat pokročilé funkce textových editorů a tabulkových kalkulátorů při tvorbě vlastních dokumentů, . posoudit vliv komprimace grafických souborů na kvalitu obrazu, . pracovat s rastrovou i vektorovou grafikou, . vysvětlit principy digitální fotografie, . vytvořit jednoduchý multimediální klip.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |