| Název předmětu | Technologie vzdělávání se zaměřením na předškolní věk |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/TVZ@ |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: Možnosti využití ICT v předškolním vzdělávání. Elektronické výukové materiály v předškolním vzdělávání. Materiální didaktické prostředky a možnosti jejich využití v předškolním vzdělávání. Relevantní zdroje výukových materiálů vhodných pro předškolní vzdělávání na internetu. Požadavky na výukové programy v předškolním vzdělávání a způsob jejich evaluace. Oborově vhodné profesionální výukové programy pro předškolní vzdělávání. Principy tvorby vlastních výukových prezentací, dokumentů či edukačních konstruktů. Možnosti využití interaktivní tabule v předškolním vzdělávání. Tvorba vlastních výukových materiálů v programu Activ Studio 3. Principy tvorby vlastních multimediálních výukových klipů. Tvorba vlastního multimediálního výukového klipu.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " orientovat se v problematice možností využití informačních a komunikačních technologii v předškolním vzdělávání, " zhodnotit možnosti využití elektronických výukových materiálů v předškolním vzdělávání, " znát rozdělení materiálních didaktických prostředků, " adekvátně volit didaktickou techniku s ohledem na cíle vzdělávání, " vytvořit optimální výukovou prezentaci vhodnou pro děti předškolního věku, " vytvořit vlastní výukový multimediální klip, " ovládat interaktivní tabuli a vytvořit vlastní výukový materiál.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |