Název předmětu | Teorie pracovně technických zájmových aktivit |
---|---|
Kód předmětu | KTE/TTA@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle předmětu jsou zaměřeny na osvojení specifických znalostí, dovedností i postojů z oblasti didaktiky technické výchovy. Výuka je orientovaná zejména na vytváření znalostní a dovednostní složky týkající se specifických didaktických kategorií vážících se k pracovně technickým zájmovým aktivitám. Současně jsou prohlubovány klíčové kompetence v budoucí práci vychovatele tak, aby byl schopen plánovat i realizovat technickou zájmovou činnost žáků. Dílčí součástí předmětu je praktické ověření vědomostí a dovedností prostřednictvím vlastní kreativní činností studentů v odborných učebnách a dílnách. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: o vymezit a definovat základní pojmy, jako jsou např. technika, technologie, technická výchova, polytechnická výchova, technická tvořivost v souvislosti s technickou zájmovou činností, o aplikovat znalosti technických materiálů i pracovních postupů k jejich využití pro tvořivou činnost žáků, o aplikovat pravidla bezpečnosti práce při činnosti s technickým materiálem, bezpečně užívat pomůcky, nástroje i nářadí určené ke zpracování technického materiálu, o uplatňovat ergonomické zásady při činnosti s technickým materiálem, o zhodnotit úroveň dovednosti žáka a zvolit individuální přístup k žákovi s ohledem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami i žáky nadané, o navrhnout a zpracovat komplexní didaktický materiál dle zadání, včetně návrhů výrobků, pracovních postupů i specifických didaktických kategorií vážících se k zájmové činnosti žáků, Témata: o Technika, technická výchova, polytechnická výchova v zařízeních zájmového vzdělávání. o Historický přehled výuky předmětů pracovního a technického zaměření ve vzdělávání. o Cíle a pojetí technického zájmového vzdělávání. o Lidové tradice, řemesla a lidová umělecká tvorba jako téma zájmového vzdělávání. o Hra, technická hračka a její využití v zařízeních zájmového vzdělávání. o Zájmové a volnočasové aktivity technického charakteru, jejich příprava a plánování. o Širší aspekty technicky orientovaných činností (ergonomie, bezpečnost práce, estetika, ekologie, aj.).
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |