Název předmětu | Technická pregramotnost |
---|---|
Kód předmětu | KTE/TGR@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Technika, technická výchova, polytechnická výchova v podmínkách MŠ; terminologie - pojmy technika, technosféra, technologie, zákonitosti techniky. Papírenské materiály - zpracování, vlastnosti, druhy, využití v podmínkách mateřské školy. Textilní materiály - principy výroby, zpracování, vlastnosti, druhy, využití v podmínkách mateřské školy. Dřevo a přírodniny - principy výroby, zpracování, stavba dřeva, vlastnosti, druhy, využití v podmínkách mateřské školy. Kovy, plasty, modelovací materiály, ostatní materiály - principy výroby, zpracování, vlastnosti, druhy, využití v podmínkách mateřské školy. Nástroje, nářadí a pomůcky pro ruční zpracování technického materiálu. Zpracování materiálu - řezání dřeva, rašplování, pilování a broušení dřeva, hoblování dřeva, zpracování kovů. Lepidla a materiály pro povrchové úpravy - přírodní lepidla, syntetická lepidla, postup lepení, brusiva, brusné prostředky, nános brusiva, nátěrové hmoty. Bezpečnost práce a ergonomie při tvořivě technických činnostech. Vlastní praktická činnost studentů - aplikace teoretických poznatků.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: " znát a aktivně používat odbornou terminologii, " vymezit a definovat základní pojmy, jako jsou např. technika, technologie, technická výchova, polytechnická výchova, technická tvořivost, " využívat technické a fyzikální veličiny, znát základní jednotky včetně násobků a dílů jednotek, " charakterizovat vlastnosti a posoudit možnosti využití základních technických materiálů pro tvořivou činnost v mateřské škole, " specifikovat postupy spojené se zpracováním technických materiálů, nástroje a nářadí k tomu užívané, " posoudit vhodnost volby lepidel, povrchových úprav a nátěrových hmot, " uplatňovat ergonomické zásady při práci s drobným materiálem, " pracovat s technickou dokumentací a vytvářet jednoduchá zadání úloh pro žáky.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |