Introduction to the Study of Technical Education (didactics of technology and its place in the system of sciences , terminology , history of technical education ) . Educational objectives and the concept of basic education in the FEP Preparation and planning of the teaching process I. Technical Education ( teaching principles , teaching methods , organizational forms applied in technical education , didactic material resources and their use in technical education , ergonomics and hygiene Technical Education ) . Preparation and planning of the teaching process Technical Education II . (specific technical education at primary school, primary school and interdisciplinary application of interdisciplinary relations , cross-cutting issues in the context of technical education , curriculum and selection , evaluation). Materials suitable for technical education in the first elementary school (paper , textiles, wood , metals , plastics, and non-traditional waste materials). Technical thinking and creativity. Technical Education Teacher.
|
Lecture, Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook)
- Attendace
- 26 hours per semester
- Semestral Work
- 8 hours per semester
- Homework for Teaching
- 10 hours per semester
- Preparation for the Exam
- 40 hours per semester
|
-
Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada.
-
Friedmann, Z. (2001). Didaktika technické výchovy. Brno : MU. 92 s.
-
Kociánová, L., Beránek, V., Ctiborová, J., Nováková, J., Dýtrtová, R., Reitmayer, L., Vodáková, J., Nováková, J., & Nejtková, J. (1997). Praktické činnosti pro 1.-5. ročník základních škol. Praha: Fortuna.
-
Kropáč, J. a Chráska, M. (2004). Výchova v obecně technických předmětech. Olomouc : VUP. 190 s.
-
Kropáč, J. a Kropáčová, J. (2006). Didaktická transformace pro technické předměty. Olomouc : UP, 104 s.
-
Kropáč, J., Kubíček, Z., Chráska, M. a Havelka, M. (2004). Didaktika technických předmětů : vybrané kapitoly. Olomouc : UP, 223 s.
-
Maisel, E. (2002). Trénink kreativity: podněty pro rozvinutí tvořivého potenciálu na celý rok. Praha: Portál.
-
Maňák, J. (1997). Nárys didaktiky. Brno: Masarykova univerzita.
-
Petr, F. (1929). Olejomalba a enkaustika. Praha: Peometheus.
-
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada Publishing.
-
Solfronk, J. (1992). Organizační formy vyučování. Praha: Univerzita Karlova.
-
Vaněk, V., & Vaňková, H. (1991). Technické materiály pro učitelství 1. stupně ZŠ. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
-
Vaněk, V., Vaňková, H. (2004). Materiály pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava : PdFOU. 164 s.
|