Úvod do studia technické výchovy (didaktika techniky a její místo v systému věd, terminologie, historie technické výchovy). Edukační cíle a pojetí základního vzdělávání v RVP ZV Příprava a plánování vyučovacího procesu technické výchovy I. (didaktické zásady, vyučovací metody, organizační formy uplatňované v technické výchově, materiální didaktické prostředky a jejich využití v technické výchově, ergonomické a hygienické zásady technické výchovy). Příprava a plánování vyučovacího procesu technické výchovy II. (specifika technické výchovy na primární škole, interdisciplinarita primární školy a uplatnění mezipředmětových vztahů, průřezová témata v kontextu technické výchovy, učivo a jeho výběr, hodnocení). Materiály vhodné pro technickou výchovu na 1. stupni ZŠ (papír, textilní materiály, dřevo, kovy, plasty, netradiční a odpadové materiály). Technické myšlení a tvořivost. Učitel technické výchovy.
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
-
Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada.
-
Friedmann, Z. (2001). Didaktika technické výchovy. Brno : MU. 92 s.
-
Kociánová, L., Beránek, V., Ctiborová, J., Nováková, J., Dýtrtová, R., Reitmayer, L., Vodáková, J., Nováková, J., & Nejtková, J. (1997). Praktické činnosti pro 1.-5. ročník základních škol. Praha: Fortuna.
-
Kropáč, J. a Chráska, M. (2004). Výchova v obecně technických předmětech. Olomouc : VUP. 190 s.
-
Kropáč, J. a Kropáčová, J. (2006). Didaktická transformace pro technické předměty. Olomouc : UP, 104 s.
-
Kropáč, J., Kubíček, Z., Chráska, M. a Havelka, M. (2004). Didaktika technických předmětů : vybrané kapitoly. Olomouc : UP, 223 s.
-
Maisel, E. (2002). Trénink kreativity: podněty pro rozvinutí tvořivého potenciálu na celý rok. Praha: Portál.
-
Maňák, J. (1997). Nárys didaktiky. Brno: Masarykova univerzita.
-
Petr, F. (1929). Olejomalba a enkaustika. Praha: Peometheus.
-
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada Publishing.
-
Solfronk, J. (1992). Organizační formy vyučování. Praha: Univerzita Karlova.
-
Vaněk, V., & Vaňková, H. (1991). Technické materiály pro učitelství 1. stupně ZŠ. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
-
Vaněk, V., Vaňková, H. (2004). Materiály pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava : PdFOU. 164 s.
|