Vyučující
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Havelka Martin, Mgr. Ph.D.
-
Částková Pavlína, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět "Praktické činnosti" v aktuálním pojetí ŠVP. Charakteristika oblasti "Výchova k volbě povolání" (cíle, obsahové zaměření, didaktické prostředky, informační zdroje). - Seminární práce, jejich prezentace, diskuse.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat pojem profil absolventa, vzdělávací obor, průřezové téma; profesní orientace, sebepojetí, sebehodnocení, - vysvětlit význam průřezového tématu "Svět práce" z hlediska profesní orientace žáků, - charakterizovat pojetí výuky průřezových témat "Svět práce" na ZŠ a "Člověk a svět práce", - navrhnout a realizovat projekt na téma zapadající do vzdělávacího oboru "Člověk a svět práce", - sestavit soubor didaktických materiálů pro podporu realizace výuky zvoleného projektu.
Absolvování předmětu vytváří soubor vědomostí a dovedností potřebných pro realizaci výuky TC Člověk a svět práce v rámci výuky obecně technického předmětu na ZŠ.
|
Předpoklady
|
nejsou definovány
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
- 100 % účast ve cvičeních; - vypracování seminární práce (v požadované grafické úpravě, rozsahu a kvalitě obsahu); - odevzdání seminární práce ve stanoveném termínu, prezentace práce, diskuse.
|
Doporučená literatura
|
-
Horská, V. a Zemánková, H. (2001). Volba povolání (příručka pro učitele). Most : Hněvín, 254 s.
-
Horská, V. a Zemánková, H. (2001). Volba povolání (pracovní sešit). Most : Hněvín, 105 s.
-
Krestová, J. a Mrázová, E. (2001). Předprofesní příprava žáků ZvŠ - příručka pro učitele. Most : Hněvín, 62 s.
-
Krestová, J. a Mrázová, E. (2001). Příprava na povolání - pracovní sešit pro žáky 7, 8 a 9. tříd ZvŠ. Most : Hněvín, 62 s.
-
Mošna, F. a kol. (1997). Praktické činnosti (soubor učebnic pro vyučovací předmět Praktické činnosti dle osnov VP ZŠ). Praha : Fortuna.
-
MŠMT ČR. Metodické pokyny MŠMT ČR. Praha.
-
MŠMT ČR. (2001). Vzdělávací program Základní škola. Praha : Scientia.
|