Název předmětu | Souvislá pedagogická praxe 1 |
---|---|
Kód předmětu | KTE/SP1@ |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: . Právní normy pro sekundární školu. Zákoník práce. Dokumentace školy. . Vzdělávací program vyučovacího předmětu. . Příprava učitele na vyučování na ZŠ a SŠ. Pedagogická diagnostika žáků. . Výukové cíle a učební úlohy. Evaluace učebních textů. . Reflexe souvislé pedagogické praxe. . Studentova sebereflexe v kontextu Souvislé praxe 1 a Souvislé praxe 2.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . aplikovat poznatky z didaktiky, pedagogické diagnostiky, psychologie a dalších souvisejících předmětů, . pracovat s pedagogickou dokumentací při přípravě vlastní výuky, . stanovovat výukovou strategii, navrhovat vhodné metody a postupy, . poznat osobnosti žáků včetně jejich případných výchovných problémů a navrhovat řešení výchovných situací, . znát povinnosti třídního učitele, . hodnotit výsledky žáků, . využívat učebnice a ostatní učební pomůcky ve vyučování, . navrhnout projekt k realizaci vybraného průřezového tématu, . reflektovat výsledky vlastních realizovaných výstupů, . analyzovat a zhodnotit náslechové hodiny na základě použití záznamového archu, . provést taxaci výukových cílů a učebních úloh z náslechové a vlastní vyučovací hodiny, zpracovat portfolio podle zadaných požadavků. . syntetizovat poznatky z předmětů modulu učitelské způsobilosti a prožitků z absolvované pedagogické praxe, . ověřit souvislost teoretických poznatků z pedagogických a psychologických disciplín a oborových didaktik na základě situací prožitých na pedagogické praxi, . reflektovat osobní zkušenosti z absolvované praxe na základě pozorování náslechových hodin a z vlastních výstupů, . porovnat svou představu o profesi s realitou školní praxe a zkušenostmi a názory pedagogů, . vyvodit z pozorování různých vyučovacích stylů učitelů pozitiva využitelná ve vlastní praxi, . zhodnotit chování žáků a řešení případných výchovných problémů, . utřídit, vysvětlit a zhodnotit jevy pozorované ve školní praxi, . provést sebereflexi v kontextu Souvislé praxe 1a2, . posoudit význam praxe pro formování základů vlastních pedagogických kompetencí.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |