Předmět: Souvislá pedagogická praxe 1

« Zpět
Název předmětu Souvislá pedagogická praxe 1
Kód předmětu KTE/SP1@
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Dragon Tomáš, Mgr. Ph.D., MBA
  • Havelka Martin, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: . Právní normy pro sekundární školu. Zákoník práce. Dokumentace školy. . Vzdělávací program vyučovacího předmětu. . Příprava učitele na vyučování na ZŠ a SŠ. Pedagogická diagnostika žáků. . Výukové cíle a učební úlohy. Evaluace učebních textů. . Reflexe souvislé pedagogické praxe. . Studentova sebereflexe v kontextu Souvislé praxe 1 a Souvislé praxe 2.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . aplikovat poznatky z didaktiky, pedagogické diagnostiky, psychologie a dalších souvisejících předmětů, . pracovat s pedagogickou dokumentací při přípravě vlastní výuky, . stanovovat výukovou strategii, navrhovat vhodné metody a postupy, . poznat osobnosti žáků včetně jejich případných výchovných problémů a navrhovat řešení výchovných situací, . znát povinnosti třídního učitele, . hodnotit výsledky žáků, . využívat učebnice a ostatní učební pomůcky ve vyučování, . navrhnout projekt k realizaci vybraného průřezového tématu, . reflektovat výsledky vlastních realizovaných výstupů, . analyzovat a zhodnotit náslechové hodiny na základě použití záznamového archu, . provést taxaci výukových cílů a učebních úloh z náslechové a vlastní vyučovací hodiny, zpracovat portfolio podle zadaných požadavků. . syntetizovat poznatky z předmětů modulu učitelské způsobilosti a prožitků z absolvované pedagogické praxe, . ověřit souvislost teoretických poznatků z pedagogických a psychologických disciplín a oborových didaktik na základě situací prožitých na pedagogické praxi, . reflektovat osobní zkušenosti z absolvované praxe na základě pozorování náslechových hodin a z vlastních výstupů, . porovnat svou představu o profesi s realitou školní praxe a zkušenostmi a názory pedagogů, . vyvodit z pozorování různých vyučovacích stylů učitelů pozitiva využitelná ve vlastní praxi, . zhodnotit chování žáků a řešení případných výchovných problémů, . utřídit, vysvětlit a zhodnotit jevy pozorované ve školní praxi, . provést sebereflexi v kontextu Souvislé praxe 1a2, . posoudit význam praxe pro formování základů vlastních pedagogických kompetencí.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní