Název předmětu | Seminář k polytechnickému vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | KTE/SKP@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " současná polytechnická výchova a vzdělávání na primární škole, " specifické materiální didaktické prostředky uplatnitelné v polytechnické výchově na primární škole, " mezipředmětové vztahy a jejich uplatnění v polytechnickém vzdělávání, " kultura a její projevy, hmotná kultura, životní prostředí, kulturní dědictví, " lidová a umělecká a řemesla (řezbářství, kovářství, košíkářství, drátenictví, tkaní, plstění, pletení, drhání, aj.), " kultura bydlení a odívání, " užitý design, produktový design, design nábytku a interiéru, design a výroba hraček, " spolupráce školy s praxí z oblasti polytechniky, " příklady dobré praxe realizace polytechnické výchovy a vzdělávání na primární škole.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti vzhledem ke své odbornosti měli být schopni: " charakterizovat koncept polytechnické výchovy a vzdělávání a jeho přínos ro žáky primární školy, " navrhnout možnosti uplatnění polytechnického principu ve výuce na primární škole prostřednictvím mezipředmětových vztahů, " charakterizovat jednotlivé oblasti hmotné kultury a navrhnout jejich začlenění do výuky na primární škole, " vnímat oblasti hmotné kultury jako významné téma z hlediska rozvoje smyslu pro kulturu a tvořivost žáků, " charakterizovat význam lidových a uměleckých řemesel v historii i jejich proměnu v současnosti, " znát, popsat a prakticky realizovat vybrané tradiční postupy zpracování materiálů, " aplikovat základní bezpečnostní a hygienické zásady při realizaci praktické tvořivé činnosti, " na základě teoretických východisek didakticky zpracovat konkrétní téma obsahující postup výroby i vybrané didaktické kategorie primární školy.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |