Předmět: Seminář k polytechnickému vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Seminář k polytechnickému vzdělávání
Kód předmětu KTE/SKP@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mrázek Michal, Mgr. Ph.D.
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Částková Pavlína, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: " současná polytechnická výchova a vzdělávání na primární škole, " specifické materiální didaktické prostředky uplatnitelné v polytechnické výchově na primární škole, " mezipředmětové vztahy a jejich uplatnění v polytechnickém vzdělávání, " kultura a její projevy, hmotná kultura, životní prostředí, kulturní dědictví, " lidová a umělecká a řemesla (řezbářství, kovářství, košíkářství, drátenictví, tkaní, plstění, pletení, drhání, aj.), " kultura bydlení a odívání, " užitý design, produktový design, design nábytku a interiéru, design a výroba hraček, " spolupráce školy s praxí z oblasti polytechniky, " příklady dobré praxe realizace polytechnické výchovy a vzdělávání na primární škole.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti vzhledem ke své odbornosti měli být schopni: " charakterizovat koncept polytechnické výchovy a vzdělávání a jeho přínos ro žáky primární školy, " navrhnout možnosti uplatnění polytechnického principu ve výuce na primární škole prostřednictvím mezipředmětových vztahů, " charakterizovat jednotlivé oblasti hmotné kultury a navrhnout jejich začlenění do výuky na primární škole, " vnímat oblasti hmotné kultury jako významné téma z hlediska rozvoje smyslu pro kulturu a tvořivost žáků, " charakterizovat význam lidových a uměleckých řemesel v historii i jejich proměnu v současnosti, " znát, popsat a prakticky realizovat vybrané tradiční postupy zpracování materiálů, " aplikovat základní bezpečnostní a hygienické zásady při realizaci praktické tvořivé činnosti, " na základě teoretických východisek didakticky zpracovat konkrétní téma obsahující postup výroby i vybrané didaktické kategorie primární školy.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní