Vyučující
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Kropáč Jiří, doc. PaedDr. CSc.
-
Bryndová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Bučková Hana, Mgr. Ph.D.
-
Částková Pavlína, PhDr. Ph.D.
-
Děrda Radim, Mgr.
-
Dragon Tomáš, Mgr. Ph.D., MBA
-
Klement Milan, prof. PhDr. Ph.D.
-
Kučerka Daniel, PaedDr. Ing. PhD.
-
Mrázek Michal, Mgr. Ph.D.
-
Sedláček Michal, Ing. Mgr. Ph.D.
-
Serafín Čestmír, prof. Ing. Dr.
-
Šaloun Petr, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je seznámit studenty s náležitostmi vytváření kvalifikační práce, a to jak z hlediska obsahového, tak formálního a stylistického. Na základě stanovení vlastní problémové oblasti vytvářené práce jsou studenti seznamováni s metodikou stanovování cílů práce pro teoretickou a praktickou část. Pozornost je rovněž věnována základům metodiky pedagogického výzkumu. - 2-4 konzultace s vedoucím práce - Rešerše odborných zdrojů k tématu práce - Rozpracovaná část bakalářské práce v rozsahu minimálně 15 stran a ve formálních náležitostech dle normy o Kvalifikačních pracích na PdF UP v Olomouci - Rozpracovaná bakalářská práce obsahuje: Formulaci cílů bakalářské práce Rozpracovaná teoretická východiska práce - klíčové informace k tématu na základě studia literatury Plán metodicko-koncepčního zpracování práce (s přihlédnutím ke zvolenému typu bakalářské práce)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozvinout kompetence a znalosti zaměřené na: - znát a aktivně používat aktuální citační normu ISO 690, - vyhledávat zdroje v elektronických databázích, - znát základy pedagogického výzkumu - sběr dat a statistické zpracování, - interpretovat vybrané odborné texty, kriticky posuzovat a třídit poznatky z domácí i zahraniční literatury a zdrojů, - sestavit prezentaci k obhajobě kvalifikační práce (obsahující klíčové body, problémové oblasti a způsoby jejího řešení).
Po absolvování předmětu získají studenti zejména tyto způsobilosti, a budou je chápat souvislosti v: Vhodně zvolit téma VŠKP na základě aktuální nabídky témat kvalifikačních prací, student může navrhnout i vlastní téma práce, to však musí korespondovat se zaměřením oboru a pracoviště.
|
Předpoklady
|
Žádné speciální vstupní požadavky nejsou vyžadovány.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Seminární práce
Prezenční forma studia: písemná (zápočet), účast na cvičeních, vytvoření seminární práce - vypracovávání tématu práce a jeho obhajoba, samostudium - příprava na zápočet. Kombinovaná forma studia: písemná (zápočet), účast na tutoriálech, studium distančních opor, vytvoření seminární práce - vypracovávání tématu práce a jeho obhajoba, samostudium - příprava na zápočet. ISP - Vzhledem k charakteru předmětu nejsou formulovány obecně platné požadavky na průběh studia, také vzhledem ke specifičnosti jednotlivých ISP. Průběh studia bude řešen individuálně, ohleduplně vzhledem k okolnostem. Posouzení splnění podmínek pro udělení zápočtu na základě uvedených kritérií provádí vedoucí kvalifikační práce, který též uskutečňuje zápis do systému STAG (nikoliv garant předmětu).
|
Doporučená literatura
|
-
(2011). Citační norma ISO 690/2011. Praha.
-
HOLOUŠOVÁ, Drahomíra a kol. (2002). Jak psát diplomové a závěrečné práce.. VUP Olomouc.
|