Vyučující
|
-
Havelka Martin, Mgr. Ph.D.
-
Kropáč Jiří, doc. PaedDr. CSc.
-
Dragon Tomáš, Mgr. Ph.D., MBA
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Serafín Čestmír, prof. Ing. Dr.
|
Obsah předmětu
|
Témata: . Témata jsou volena na základě aktuální nabídky témat kvalifikačních prací, . Student může navrhnout téma vlastní.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Laborování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Smysl výuky disciplíny spočívá v seznámení studentů s náležitostmi vytváření kvalifikační práce, a to jak z hlediska obsahového, tak formálního a stylistického. Na základě stanovení vlastní problémové oblasti vytvářené práce jsou studenti seznamováni s metodikou stanovování cílů práce pro teoretickou a praktickou část. Pozornost je rovněž věnována základům metodiky pedagogického výzkumu a práci s informačními zdroji. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . znát a aktivně používat aktuální citační normu ISO 690, . vyhledávat zdroje v elektronických databázích, . znát základy pedagogického výzkumu ? sběr dat a statistické zpracování, . interpretovat vybrané odborné texty, kriticky posuzovat a třídit poznatky z domácí i zahraniční literatury a zdrojů, . sestavit prezentaci k obhajobě kvalifikační práce (obsahující klíčové body, problémové oblasti a způsoby jejího řešení).
Předmět je zakončen zápočtem. Po úspěšném absolvování může student pokračovat v dalším studiu.
|
Předpoklady
|
Prerekvizity: Metodologie empirického / pedagogického výzkumu, Projektová činnost
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Seminární práce
- 2-4 konzultace s vedoucím práce - Rešerše odborných zdrojů k tématu práce - Rozpracovaná část bakalářské práce v rozsahu minimálně 15 stran a ve formálních náležitostech dle normy o Kvalifikačních pracích na PdF UP v Olomouci - Rozpracovaná bakalářská práce obsahuje: -- Formulaci cílů bakalářské práce -- Rozpracovaná teoretická východiska práce - klíčové informace k tématu na základě studia literatury -- Plán metodicko-koncepčního zpracování práce (s přihlédnutím ke zvolenému typu bakalářské práce)
|
Doporučená literatura
|
-
HOLOUŠOVÁ, Drahomíra a kol. (1999). Jak psát diplomové a závěrečné práce. Olomouc.
-
KAPOUNOVÁ, J. a P. KAPOUN. (2017). Bakalářská a diplomová práce: Od zadání po obhajobu.. Praha.
-
KUBÁTOVÁ, Helena a Dušan ŠIMEK. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce: jak napsat diplomovou práci ve společenskovědních a humanitních oborech: praktická příručka.. Olomouc.
-
ŠIROKÝ, J. (2011). Tvoříme a publikujeme odborné texty. Brno.
|