Název předmětu | Řízení praktických činností I |
---|---|
Kód předmětu | KTE/RP1@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: . Tvorba z papírenských materiálů (origami, fleurogami, quilling, twist art, irisfolding, pappmaché a kašírování, decoupage, pletení z novinového papíru, výroba ručního papíru aj). . Tvorba z textilních materiálů (šití a vyšívání, patchwork, tkaní na kartonu, batika, plstění aj.) . Netradiční kreativní pracovní postupy (mramorování, enkaustika, tvorba z termoplastů, polymerových hmot, pěnových a lehčených hmot aj.) . Tvorba z recyklovatelného materiálu aj.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle předmětu zaměřeny na osvojení specifických znalostí, dovedností i postojů z oblasti řízení praktických činností s technickými materiály, pomůckami, nástroji a nářadím. Výuka je orientovaná na vytváření znalostní a dovednostní složky týkající se technického materiálu, jeho kreativního zpracování, a plánování a přípravu výuky. Současně jsou rozvíjeny klíčové kompetence v budoucí práci učitele ? metodická a didaktická oblast. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti vzhledem ke své odbornosti měli být schopni: . charakterizovat technický materiál a vybrané postupy práce, pomůcky a nástroje, jejich vlastnosti a využití při praktické činnosti žáků a studentů, . znát, popsat a naplánovat výuku vybraných postupů zpracování materiálů prostřednictvím různých vyučovacích metod i organizačních forem výuky, . aplikovat základní bezpečnostní a hygienické zásady při tvořivé praktické činnosti, . aplikovat širší aspekty techniky do výuky zaměřené na praktickou činnost, . zpracovat konkrétní téma zaměřené na tvůrčí praktickou činnost žáků a studentů do podoby metodického listu.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |