| Název předmětu | Řízení praktických činností I |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/RP1@ |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: . Tvorba z papírenských materiálů (origami, fleurogami, quilling, twist art, irisfolding, pappmaché a kašírování, decoupage, pletení z novinového papíru, výroba ručního papíru aj). . Tvorba z textilních materiálů (šití a vyšívání, patchwork, tkaní na kartonu, batika, plstění aj.) . Netradiční kreativní pracovní postupy (mramorování, enkaustika, tvorba z termoplastů, polymerových hmot, pěnových a lehčených hmot aj.) . Tvorba z recyklovatelného materiálu aj.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle předmětu zaměřeny na osvojení specifických znalostí, dovedností i postojů z oblasti řízení praktických činností s technickými materiály, pomůckami, nástroji a nářadím. Výuka je orientovaná na vytváření znalostní a dovednostní složky týkající se technického materiálu, jeho kreativního zpracování, a plánování a přípravu výuky. Současně jsou rozvíjeny klíčové kompetence v budoucí práci učitele ? metodická a didaktická oblast. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti vzhledem ke své odbornosti měli být schopni: . charakterizovat technický materiál a vybrané postupy práce, pomůcky a nástroje, jejich vlastnosti a využití při praktické činnosti žáků a studentů, . znát, popsat a naplánovat výuku vybraných postupů zpracování materiálů prostřednictvím různých vyučovacích metod i organizačních forem výuky, . aplikovat základní bezpečnostní a hygienické zásady při tvořivé praktické činnosti, . aplikovat širší aspekty techniky do výuky zaměřené na praktickou činnost, . zpracovat konkrétní téma zaměřené na tvůrčí praktickou činnost žáků a studentů do podoby metodického listu.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |