Předmět: Řízení praktických činností I

« Zpět
Název předmětu Řízení praktických činností I
Kód předmětu KTE/RP1@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Částková Pavlína, PhDr. Ph.D.
  • Sedláček Michal, Ing. Mgr. Ph.D.
  • Vlčková Dana, Mgr. Bc.
Obsah předmětu
Témata: . Tvorba z papírenských materiálů (origami, fleurogami, quilling, twist art, irisfolding, pappmaché a kašírování, decoupage, pletení z novinového papíru, výroba ručního papíru aj). . Tvorba z textilních materiálů (šití a vyšívání, patchwork, tkaní na kartonu, batika, plstění aj.) . Netradiční kreativní pracovní postupy (mramorování, enkaustika, tvorba z termoplastů, polymerových hmot, pěnových a lehčených hmot aj.) . Tvorba z recyklovatelného materiálu aj.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle předmětu zaměřeny na osvojení specifických znalostí, dovedností i postojů z oblasti řízení praktických činností s technickými materiály, pomůckami, nástroji a nářadím. Výuka je orientovaná na vytváření znalostní a dovednostní složky týkající se technického materiálu, jeho kreativního zpracování, a plánování a přípravu výuky. Současně jsou rozvíjeny klíčové kompetence v budoucí práci učitele ? metodická a didaktická oblast. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti vzhledem ke své odbornosti měli být schopni: . charakterizovat technický materiál a vybrané postupy práce, pomůcky a nástroje, jejich vlastnosti a využití při praktické činnosti žáků a studentů, . znát, popsat a naplánovat výuku vybraných postupů zpracování materiálů prostřednictvím různých vyučovacích metod i organizačních forem výuky, . aplikovat základní bezpečnostní a hygienické zásady při tvořivé praktické činnosti, . aplikovat širší aspekty techniky do výuky zaměřené na praktickou činnost, . zpracovat konkrétní téma zaměřené na tvůrčí praktickou činnost žáků a studentů do podoby metodického listu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní