Předmět: Reflexe pedagogické praxe 1

« Zpět
Název předmětu Reflexe pedagogické praxe 1
Kód předmětu KTE/R1@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Dragon Tomáš, Mgr. Ph.D., MBA
  • Havelka Martin, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Smysl výuky disciplíny spočívá ve zprostředkování vybraných poznatkových struktur z oblasti evaluace a sebeevaluace v rámci souvislé pedagogické praxe. Obsah předmětu tvoří: . preinteraktivní fáze ? příprava na vlastní praxi: studium ŠVP, studium tematických plánů vyučovaných předmětů, studium souvisejících školních dokumentů (mj. školní řád, řád školní dílny, řád školní laboratoře), . interaktivní fáze ? sběr evaluačních materiálů: (sebereflektivní denník, dotazník, videozáznam; supervize, hospitace, případová studie), tvorba didaktických materiálů, . postinteraktivní fáze ? evaluace a sebeevaluace: analýza výstupů z praxe, analýza příprav na výuku, analýza didaktických materiálů pro podporu výuky, analýza dostupných evaluačních materiálů (sebereflektivní denník, sebereflektivní dotazník, videozáznam; záznam o supervizi, hospitační záznam, případová studie). Při státní závěrečné zkoušce z Učitelské způsobilosti student předkládá portfolio z absolvovaných pedagogických praxí 1 a 2. V rámci předmětu Reflexe pedagogické praxe má prostor k ujasnění či zpřesnění požadavků.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je zaměřen na osvojení základních teoretických znalostí a odpovídajících praktických dovedností reflexe vlastní pedagogické činnosti. Prostřednictvím aktivit předcházejících a následujících po vlastní pedagogické praxi budou rozvíjeny a prohlubovány vybrané reflektivní a sebereflektivní dovednosti a oborově didaktické kompetence studentů. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . definovat pojmy: reflexe, reflektivní praxe, sebereflexe, hospitace, mikrovýzkum, aj., . popsat přínosy a rizika jednotlivých reflektivních a sebereflektivních technik, . objasnit způsob aplikace reflektivních metod v rámci evaluace vlastní pedagogické praxe, . vysvětlit význam evaluace a zpětné vazby pro vlastní vývoj pedagogických schopností.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní