Název předmětu | Práce s technickým materiálem v kurikulu primární školy |
---|---|
Kód předmětu | KTE/PTM@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " Tvorba z papírenských materiálů (origami, fleurogami, quilling, twist art, teabag folding, irisfolding, pappmaché a kašírování, decoupage, pletení z novinového papíru, výroba ručního papíru aj). " Tvorba z textilních materiálů (šití a vyšívání, , sukování, drhání, patchwork, tkaní na kartonu, batika, plstění aj.). " Netradiční kreativní pracovní postupy (mramorování, enkaustika, tvorba z termoplastů, polymerových hmot, pěnových a lehčených hmot aj.). " Tvorba ze dřeva a přírodních materiálů (přírodní materiály rostlinného původu, přírodní materiály živočišného původu, ostatní přírodní materiály). " Tvorba z kovových materiálů. " Tvorba z recyklovatelného materiálu aj.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti vzhledem ke své odbornosti měli být schopni: " charakterizovat technický materiál, pomůcky a nástroje, jejich vlastnosti a využití při praktické tvořivé činnosti žáků, " znát, popsat a prakticky realizovat vybrané postupy zpracování materiálů, " aplikovat základní bezpečnostní a hygienické zásady při tvořivé praktické činnosti, " ovládat a bezpečně manipulovat s vybraným elektrickým zařízením uplatnitelným při tvořivých praktických činnostech, " navrhnout a zhotovit žákovský výrobek pro danou věkovou kategorii a prezentovat ji v modelové situaci, " zpracovat konkrétní téma zaměřené na tvůrčí činnost žáků do podoby metodického listu včetně metodického postupu výroby vybraného objektu a vybraných didaktických kategorií.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty ISP: Nejsou formulovány obecně platné požadavky na průběh studia, požadavky budou formulovány s ohledem na individuální podmínky studentů. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |