Předmět: Technologie vzdělávání se zaměřením na předškolní věk

« Zpět
Název předmětu Technologie vzdělávání se zaměřením na předškolní věk
Kód předmětu KTE/PTC@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Kubrický Jan, Mgr. Ph.D.
  • Chráska Miroslav, doc. PhDr. Ph.D.
  • Bučková Hana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . orientovat se v problematice možností využití informačních a komunikačních technologii v předškolním vzdělávání, . zhodnotit možnosti využití elektronických výukových materiálů v předškolním vzdělávání, . znát rozdělení materiálních didaktických prostředků, . adekvátně volit didaktickou techniku s ohledem na cíle vzdělávání, . vytvořit optimální výukovou prezentaci vhodnou pro děti předškolního věku, . vytvořit vlastní výukový multimediální klip, . ovládat interaktivní tabuli a vytvořit vlastní výukový materiál. Témata: Možnosti využití ICT v předškolním vzdělávání. Elektronické výukové materiály v předškolním vzdělávání. Materiální didaktické prostředky a možnosti jejich využití v předškolním vzdělávání. Relevantní zdroje výukových materiálů vhodných pro předškolní vzdělávání na internetu. Požadavky na výukové programy v předškolním vzdělávání a způsob jejich evaluace. Oborově vhodné profesionální výukové programy pro předškolní vzdělávání. Principy tvorby vlastních výukových prezentací, dokumentů či edukačních konstruktů. Možnosti využití interaktivní tabule v předškolním vzdělávání. Tvorba vlastních výukových materiálů v programu Activ Studio 3. Principy tvorby vlastních multimediálních výukových klipů. Tvorba vlastního multimediálního výukového klipu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní