Název předmětu | Příprava pokrmů v kurikulu sekundární školy |
---|---|
Kód předmětu | KTE/PPK@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem realizace disciplíny je vybudování předpokladů pro rozvoj komplexu odborných kompetencí, potřebných pro projektování a realizaci výuky předmětu zaměřeného na přípravu pokrmů. Důraz je kladen na soubor dovedností učitele nezbytný pro realizaci a plánování výuky, jejímž výstupem je realizace vybraného souboru postupů. Výuka má inovativní a nadstavbový charakter, prohlubující schopnosti budoucího učitele v přípravě a řízení výuky s důrazem na procesní stránku výuky. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: o Charakterizovat a znát zařízení společného stravování a jeho formy, legislativní podklady, hygiena, bezpečnost práce, vybavení, řízení provozu a jakost gastronomických služeb, o Ovládat technologické postupy přípravy pokrmů, faktory ovlivňující proces přípravy pokrmů, druhy potravin a jejich použití při přípravě pokrmů, nápoje. o Orientovat se v gastronomických pravidlech a stolničení. o Znát problematiku bezpečnosti a hygieny práce v podmínkách školních kuchyní. Základní témata: Úvod do gastronomie, historie společného stravování. Rozdělení provozoven, druhy stravování. Hygienická pravidla -- zásady GMP, GHP, HACCP aplikovaná na přípravu pokrmů, legislativní podklady. Gastronomická technika a inventář -- rozdělení, zásady údržby, sanitace. Rozdělení surovin a pokrmů, zásady a chyby při přípravě. Změny potravin při tepelné úpravě -- zásady a chyby při úpravě. Tvorba menu -- zásady a chyby při sestavování z pohledu nutričního, organizačně technického a ekonomického. Systémy obsluhy a stolničení -- pravidla, slavnostní hostiny. Nápoje -- význam, rozdělení, skladování, servis; barman, sommeliér. Světové gastronomie -- rozdělení, suroviny, technologie přípravy, zvyklosti. Světové gastronomie -- vzhledem k nutričnímu a společenskému významu, speciální výživa (nemoc, výživové směry, náboženství, gurmánství).
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |