Název předmětu | Průběžná náslechová praxe s reflexí |
---|---|
Kód předmětu | KTE/PNP@ |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 11 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: . Základní principy výchovné a vzdělávací práce školy, instituce. . Škola jako součást komunity, regionu. . Legislativní okolnosti práce škol (instituce) v oblasti výuky. Náplň práce učitele. . Kurikulární dokumenty a regulativy školy. Žák jako součást kolektivu třídy. . Klima třídy (pracoviště), klima školy (instituce). Situace vznikající ve vyučování a jejich řešení. . Profese učitele jako pomáhající profese.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět je zaměřen na oblast odborné praxe ve podmínkách středních odborných škol, vzdělávacích institucí, případně firemních akademicích, kde se studenti seznamují s principy, ale také si ověřují teoretické poznatky v praktické pedagogické praxi pod vedením zkušených odborníků ? učitelů praktického vyučování a odborného výcviku Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . vyjmenovat základní principy výchovné a vzdělávací práce školy, včetně mimoškolní činnosti, . vysvětlit, jak je konkrétní škola začleněná do aktuálních společenských souvislostí, do dění v komunitě/regionu, . s využitím platné legislativy doložit příslušné legislativní okolnosti práce škol v oblasti výuky, . na základě zkušeností z praxe komplexně popsat náplň práce libovolně zvoleného učitele, . objasnit zaměření ŠVP, . popsat podobu regulativů, aktivitu a chování žáků, složení tříd konkrétní školy, . prezentovat svůj názor na klima konkrétní školy, . formulovat závěry, v nichž porovná svou představu o profesi učitele s realitou denní školní praxe a zkušenostmi a názory pedagogů, . prezentovat svůj názor na vhodnost použití různých postupů učitelem při řešení situací vzniklých ve vyučován.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Vypracovat požadované úkoly (platí i pro ISP) |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |