Vyučující
|
-
Bryndová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Kučerka Daniel, PaedDr. Ing. PhD.
-
Bučková Hana, Mgr. Ph.D.
-
Částková Pavlína, PhDr. Ph.D.
-
Děrda Radim, Mgr.
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Dragon Tomáš, Mgr. Ph.D., MBA
-
Chráska Miroslav, doc. PhDr. Ph.D.
-
Janu Miroslav, RNDr. Ph.D.
-
Klement Milan, prof. PhDr. Ph.D.
-
Kropáč Jiří, doc. PaedDr. CSc.
-
Mrázek Michal, Mgr. Ph.D.
-
Sedláček Michal, Ing. Mgr. Ph.D.
-
Šaloun Petr, doc. RNDr. Ph.D.
-
Serafín Čestmír, prof. Ing. Dr.
|
Obsah předmětu
|
Témata: . Aplikace metod a nástrojů výzkumu v praxi. . Práce se zdroji, koncipování a vlastní tvorba závěrečné práce. . Legislativní a místní podmínky institucí. . Etický kodex a GDPR - ochrana osobních údajů. . Kurikulární dokumenty a regulativy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Laborování, Pracovní činnosti (dílny)
- Účast na výuce
- 162 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na oblast odborné praxe ve podmínkách středních odborných škol, vzdělávacích institucí, případně firemních akademicích, kde se studenti seznamují s principy, ale také si ověřují teoretické poznatky v praktické pedagogické praxi pod vedením zkušených odborníků ? učitelů praktického vyučování a odborného výcviku a aplikují je v rámci svých bakalářských prací. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . aplikovat osvojené metody empirického výzkumu na sběr, třídění, analýzu a interpretaci empir. dat v praxi, . prezentovat výsledky empirického výzkumu v prostředí škol a školských zařízení a dalších vzdělávacích i jiných institucí v rámci své bakalářské práce, . prakticky ověřit platnost v bakalářské práci navržených postupů, . finalizovat svou bakalářskou práci do podoby, která je v souladu s požadavky stanoveným planými normami Univerzity Palackého v Olomouci.
Předmět je zakončen zápočtem. Po úspěšném absolvování může student pokračovat v dalším studiu.
|
Předpoklady
|
Nejsou definovány
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor portfolia studenta
- 2-4 konzultace s vedoucím práce - Rešerše odborných zdrojů k tématu práce - Rozpracovaná část bakalářské práce v rozsahu minimálně 15 stran a ve formálních náležitostech dle normy o Kvalifikačních pracích na PdF UP v Olomouci - Rozpracovaná bakalářská práce obsahuje: -- Formulaci cílů bakalářské práce -- Rozpracovaná teoretická východiska práce - klíčové informace k tématu na základě studia literatury -- Plán metodicko-koncepčního zpracování práce (s přihlédnutím ke zvolenému typu bakalářské práce) Student absolvuje 160 hodin praxe a 2 hodiny své reflektivní přípravy po dobu 3 týdnů. Student během praxe v rámci škol a školských zařízení či jiných institucí, zpracovává svou bakalářskou práci. V rámci své bakalářské praxe v prostředí školy sbírá empirický materiál, ověřuje praktické výstupy, pracuje s relevantními zdroji, které analyzuje, vše pro naplnění cílů své práce. Studenti kombinovaného studia absolvují stejný počet hodin praxe jako studenti prezenčního studia. (platí i pro ISP)
|
Doporučená literatura
|
-
MUSILOVÁ, M. (2004). Individuální praxe.. Olomouc.
-
MUSILOVÁ, Marcela a Libuše PODLAHOVÁ. (2008). Manuál Praxe v edukačním procesu. Olomouc.
|