Předmět: Netradiční metody výuky informatiky

« Zpět
Název předmětu Netradiční metody výuky informatiky
Kód předmětu KTE/NMV@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bryndová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Kubrický Jan, Mgr. Ph.D.
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Sedláček Michal, Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: " Netradiční metody výuky, projektová výuka, badatelsky orientovaná výuka, kooperativní výuka, problémová výuka, individualizace, aktivizace, e-learning. " Podstata a principy žákovského bádání ve výuce informatiky, bádání žáků jako součást edukační reality, " Pojem "badatelsky orientovaná výuka/vyučování/učení" a jeho chápání, teoretická východiska badatelsky orientované výuky, role učitele a žáka v rámci badatelsky orientované výuky. " Vhodná témata pro bádání žáků při výuce informatiky, navozování, řízení a hodnocení badatelských aktivit žáků. " Emoce žáků provázející bádání, jejich využití k motivaci, principy aktivizace žáků. " Využití digitálních technologií k bádání žáků. " Projekt badatelsky orientované výuky. Rozvoj kompetencí učitelů informatiky v kontextu realizace BOV.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět reaguje na potřeby soudobého vzdělávání, kdy je žádoucí u žáků rozvíjet schopnosti spojené s řešením problémů, kritickým myšlení a objevováním nových řešení. Tyto požadavky jsou výrazně propojeny s předmětem Informatika realizovaným na základních školách. Předmět je koncipován tak, aby si budoucí učitelé vytvořili kompetence nezbytné pro praktické uplatňování metod výuky informatiky nad rámec oborové didaktiky. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " charakterizovat netradiční formy výuky aplikovatelné při výuce informatiky, " popsat možnosti realizace netradičních forem výuky informatiky, " rozumět principům spojených s badatelsky orientovanou výukou, " aplikovat digitální technologie při realizaci netradičních forem výuky informatiky, " připravit projekt výuky za současného využití netradičních vzdělávacích metod, " realizovat badatelsky orientovanou výuku v praxi, " hodnotit žáky při využití badatelsky orientované výuky v rámci informatiky.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní