Vyučující
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Chráska Miroslav, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vztah informatiky a informačních technologií. Informační systém. Informační společnost. Informační výchova. Problematika počítačových sítí (zvláště s ohledem na UPONET) a hardwarové a softwarové stavby PC. Využití výpočetní a informační techniky ve školství a v práci pedagoga volného času. Modely počítačem podporovaného vzdělávání. Audiovizuální technika.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování přemětu by studenti měli být schopni: charakterizovat a vysvětlit význam zavádění informačních technologií; na základě získaných podnětů a informací se podílet na zavádění těchto technologií; používat informační technologie a audiovizuální techniku při plánování a organizaci volnočasových aktivit.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:- definovat základní pojmy z oblasti IT a vysvětlit vzájemné vztahy mezi nimi,- orientovat se v základní problematice počítačových sítí (zvláště s ohledem na profil absolventa) a v hardwarové a softwarové stavbě PC.
|
Předpoklady
|
Předpokládají se základní znalosti informatiky a práce s počítačem na úrovni středních škol.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Aplikovat teoretické znalosti v rámci praktického zvládání informačních technologií.
|
Doporučená literatura
|
|