Vyučující
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Chráska Miroslav, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hlavním cílem předmětu je naučit studenty vytvářet vlastní výukové multimediální klipy podle vlastního zaměření. Základ klipu je vytvořen pomocí digitální kamery a je dále zpracován na digitální videostřižně (střih, titulky, dabing, hudba na pozadí apod.). Výstupem je záznam na digitální kameru, případně na VHS videorekordér. Klip je též komprimován do formátu mpg a vypálen na CD. Je volen různý stupeň komprese v závislosti na požadované kvalitě záznamu a kapacitě výstupního média.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům dostatek podnětů a znalostí pro efektivní práci s multimediálními projekty.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Vytvoření a záznam multimediálního výukového klipu dle zadání.
|
Doporučená literatura
|
-
Beránek, P. (2001). Digitální video v praxi. Brno : UNIS. 264 s.
-
Černochová, M., Komrska, T., Novák, J. (1998). Využití počítače při vyučování. Praha : Portál. 168 s.
-
Klement, M. (2001). Hardware a software. Olomouc : VUP, 179 s.
-
Mansfeld, G., Ehrkamp, J., Dralle, S. (2000). Rozšiřování a opravy PC. Praha : Grada, 278 s.
-
NOVÁK, J. (1998). Digitální fotografie a video. Praha : Grada, 128 s.
-
Slavík, J., Novák, J. (1997). Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál. 119 s.
|