Vyučující
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Musilová Marcela, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Havelka Martin, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student postupuje podle písemných metodických pokynů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Laborování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je poznání školy a práce učitele, poznání osobnosti žáka a získání jistoty při interakci se žáky i s učitelským sborem cvičné školy. (10 náslechů, 5 výstupů za jeden předmět.) Student během praxe vytváří vlastní portfolio.
Student v průběhu pedagogické praxe tvůrčí formou a metodicky správným způsobem aplikuje dosavadní poznatky získané ve výuce.
|
Předpoklady
|
Dokončené disciplíny obecné pedagogiky a obecné didaktiky, jakož i disciplíny vytvářející oborový základ studijního oboru Technické a informační výchovy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Portfolio.
|
Doporučená literatura
|
-
Musilová, M. (2007). Metodika praxe.. Olomouc : UP.
-
Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton.
-
Šimoník, O. (2005). Pedagogická praxe. Brno: MSD.
-
ŠVEC, V. (1999). Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace.. Brno.
|