Předmět: Marketing v průmyslu a službách

« Zpět
Název předmětu Marketing v průmyslu a službách
Kód předmětu KTE/MPS@
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Sedláček Michal, Ing. Mgr. Ph.D.
  • Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: . Definice, vývoj marketingu. Vymezení základních pojmů. Marketing a nová ekonomika. Marketingový mix. . Produkt. Komplexní produkt a jeho složky. Životní cyklus produktu. Tvorba sortimentu. . Distribuce. Distribuční články a distribuční cesty. Druhy velkoobchodních a maloobchodních organizací. . Cena jako marketingový nástroj. Způsoby stanovení ceny. Změny ceny. . Marketingový komunikační mix. Reklama. Public relations. Přímý marketing a Podpora prodeje. Osobní prodej. . Marketingový informační systém. Zdroje dat. . Marketingová analýza. SWOT analýza . Cílený marketing. Segmentace trhu ? podstata a kritéria segmentace trhu, její výhody. Tržní zacílení a tržní umístění. . Moderní trendy v marketingu. Virální marketing, guerilla marketing, product placement, event marketing . Online marketing, marketing a sociální média, mobilní marketing

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Předmět dává ucelený přehled o základních principech a využití marketingu v průmyslu a službách. Prezentuje marketingové nástroje a jejich použití v praxi a seznamuje studenty se současnými trendy v marketingu. Po absolvování předmětu studenti budou schopni: . Znát a vysvětlit základní definice a pojmy v marketingu. . Porozumět klíčovým principům marketingu. . Prakticky aplikovat marketingové nástroje v podobě marketingového mixu včetně on-line marketingu. . Identifikovat klíčové cílové segmenty. . Analyzovat relevantní informace v rámci marketingové analýzy.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní