Předmět: Moderní multimediální projekty a MOOC

« Zpět
Název předmětu Moderní multimediální projekty a MOOC
Kód předmětu KTE/MMP@
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mrázek Michal, Mgr. Ph.D.
  • Dragon Tomáš, Mgr. Ph.D., MBA
  • Basler Jaromír, PhDr.
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: " Moderní technologie - aktuální trendy a tendence ve vzdělávání, web-based learning, " MOOC, TED Ed, sociální sítě aj. " Principy, možnosti a přínosy MOOC. " Formy MOOC a jejich výhody - video-obsah, přednáška, učební text, úkoly k řešení, test, kvíz, diskuzní fórum. " Platformy MOOC - edX, Coursera, Seduo, TED Ed. " Postup tvorby MOOC a sdílení. " Sociální sítě a jejich vzdělávací potenciál - Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn aj. " E-twinning - podpora partnerství škol za účelem vzdělávání s využitím technologií. " Technologie pro agendu škol - docházka žáků, elektronická žákovská, třídní kniha, vysvědčení aj. " Praktická tvorba projektů MOOC a E-twinning,

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je zaměřen na vytvoření báze znalostí o moderních technologiích s přesahem do oblasti výuky informatiky. Na tomto základě rozvíjí schopnosti studentů pracovat s moderními technologiemi a využívat je při práci učitele tak, aby byl schopen vést žáky k učení prostřednictvím těchto technologií. V praktické rovině je předmět zaměřen na tzv. web-based learning prostřednictvím MOOC a sociálních sítí. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " charakterizovat obecné progresivní trendy soudobých technologií, " popsat princip hromadného online otevřeného kurzu, " vyjmenovat vhodné platformy MOOC a umět je zanalyzovat a zhodnotit, " vysvětlit postup vytváření MOOC a sdílení s uživateli, " využívat sociální sítě pro vzdělávací účely, " charakterizovat různá řešení pro zajištění agendy škol, " vytvořit a zrealizovat vzdělávací projekt MOOC a E-Twinning.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní