Název předmětu | LMS systémy a e-learning |
---|---|
Kód předmětu | KTE/LMS@ |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Předmět je zaměřen na problematiku využití elektronického vzdělávacího systému Moodle ve vzdělávání. Dále jeho složky a další nástroje pro realizaci e-learningu. Možnosti a principy tvorby vzdělávacích nástrojů pro e-learning v autorských i otevřených prostředích jako je LMS Moodle. LMS Moodle jako realizační rámec pro e-learning - složky, struktura, funkce a typy. Student a možnosti využití nástrojů e-learningu v LMS Moodle pro rozvoj jeho osobnostní charakteristiky. Tutor jakožto personalizační prvek e-learningu v LMS Moodle - žádané osobnostní rysy. Socializační nástroje a-learningu a sociální rozměr vzdělávání formou e-learningu v LMS Moodle. Nástroje pro zjišťování kvality a efektivity e-learningu v LMS Moodle.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Laborování
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je rozvinout kompetence a znalosti zaměřené na: - praktické použití LMS systému Moodle pro realizaci distančních forem vzdělávání pomocí e-learningu - definovat pojem distanční vzdělávání prostřednictvím LMS Moodle - využívat základní Činnosti obsažené v LMS Moodle - využívat základní Studijní materiály obsažené v LMS Moodle - aplikovat základní systémy pro hodnocení kvality a efektivity tohoto typu vzdělávání v prostřední LMS Moodle
Po absolvování předmětu získají studenti zejména tyto způsobilosti, a budou je chápat souvislosti v: - schopnost praktické obsluhy LMS Moodle - schopnost vytváření a nastavování Činností v LMS Moodle - schopnost vytváření a nastavování Studijních materiálů v LMS Moodle - schopnost samostatně vytvořit výukový kurz v LMS Moodle - schopnost samostatně prezentovat vytvořený výukový kurz |
Předpoklady |
Prerektivity: Úvod do studia informačních technologií
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Seminární práce
Prezenční forma studia: písemná a ústní (kolokvium), vytvoření seminární práce - vytvoření návrhu struktury distančního elektronického výukového materiálu, samostudium - příprava na zkoušku. Kombinovaná forma studia: písemná a ústní (kolokvium), účast na tutoriálech, studium distančních opor, vytvoření seminární práce - vytvoření návrhu struktury distančního elektronického výukového materiálu, samostudium - příprava na zápočet, samostudium - příprava na zkoušku. Pro studenty s ISP (prezenční i kombinovaná forma studia) budou stanoveny, po osobní či písemné dohodě, individuální podmínky pro splnění požadavků na absolvování předmětu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |