Název předmětu | Základy automatizace a řízení |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KZAU@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " Automatizace, mechatronika, " systémy automatického řízení (základní pojmy teorie systémů, systémy automatické regulace), " statické a dynamické vlastnosti systémů (popis systému diferenciální rovnicí, přenos, přechodová charakteristika), " bloková algebra, " regulátory (typy regulátorů, realizace regulátorů), " regulované soustavy (statické regulované soustavy, astatické regulované soustavy), " stabilita regulačních obvodů (kritéria stability, výpočet stability), " přesnost řízení a přesnost regulace, " programovatelné automaty (programování PLC, základní typy automatů), " snímače a akční prvky, " programování automatizovaných systémů.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Laborování
|
Výstupy z učení |
Těžiště předmětu je v problematice automatické regulace a automatizačních prostředků s důrazem na využívání současných, elektronických prvků číslicové mikroelektroniky. Uváděny jsou základní poznatky z lineárních spojitých řídicích systémů a dále z diskrétního řízení. Řeší problémy analýzy, kde matematickým základem je Laplaceova a Z transformace. Důležitou částí je základní teorie zpětnovazebních systémů včetně vyšetřování jejich stability. Dále jsou řešeny otázky stability. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " vymezit pojetí automatizace jako moderní vědy, " definovat systém a řízení, " vysvětlit a popsat systémy automatického řízení, " definovat statické a dynamické vlastnosti systémů, " popsat typy regulátorů, " definovat kritéria stability regulačního obvodu, " popsat funkčnost programovatelných automatů - PLC, " vymezit otázku uplatnění v technické praxi.
Předmět je zakončen zápočtem a kolokviem. Po úspěšném absolvování může student pokračovat v dalším studiu. |
Předpoklady |
Prerektivity: Robotika a její aplikace ve vzdělávání Korekvizity: Základy automatizace a řízení
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Seminární práce, Písemný test
Forma písemná a ústní, účast na cvičeních, vypracování seminární práce na dané téma (platí i pro ISP), samostudium (platí i pro ISP). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |