Název předmětu | Využití dotykových zařízení ve vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KVDZ@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " Návrh a realizace statické/mobilní učebny s dotykovými tablety, " Tvorba multimediálních vzdělávacích materiálů v aplikaci iWork pro tablety, " Tvorba multimediálních vzdělávacích materiálů pomocí aplikací Microsoft Office na tablety, " Využití stávajících vzdělávacích materiálů na tabletu (MS Office, Interaktivní tabule), " Aplikace a hardware s podporou bezdrátového streamování obrazu a zvuku, " Možnosti dohledu na studentské iPady a hromadné posílání materiálů a úkolů (NearPod), " Speciální aplikace pro tvorbu vzdělávacích materiálů pro tablety a jejich publikování (iBooks Author), " Práce s multimediálním obsahem na platformě HTML 5 (Boookry), " Tvorba interaktivních křížovek a kvízů v aplikaci Keynote, Vyhledávání a využití specializovaných aplikací ve vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Hlavním cílem předmětu je efektivní využití počítačových tabletů ve vzdělávání a tvorba vzdělávacích materiálů pro tablety. Studenti jsou seznámeni s univerzálními aplikacemi pro tablety a jejich využití ve vzdělávání. Důraz je kladen především na pochopení práce s dotykovým rozhraním, návrh multimediálních prezentací, elektronických knih s audio, video a HTML 5 obsahem. Jsou požadovány znalosti využití funkcí blokování obsahu, předčítání textu, omezení přístupu, sdílení a výměny dat pro žáky se specifickými poruchami učení. Studenti jsou prakticky seznámeni s elektronickým obchodem a vyhledáváním a zařazením specializovaných aplikací do jednotlivých předmětů. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: " Dokázat navrhnout statickou a mobilní učebnu s dotykovými tablety, " Specifikovat jednotlivé rozdíly v kancelářských balíčcích pro tablety a počítače, " Využít nebo konvertovat stávající vzdělávací materiály a využívat je na tabletu, " Nastavit speciální funkce nastavení tabletu pro vybrané vzdělávací aplikace (předčítání, rodičovský dohled, blokování obsahu, omezení funkcí části obrazovky), " Provádět zapojení a softwarovou konfiguraci tabletu pro bezdrátové streamování obrazu a zvuku, " Pracovat a vytvářet multimediální vzdělávací materiály v kancelářském balíčku na tabletu, " Vytvářet multimediální kvízy a křížovky v aplikaci Keynote, " Vyhledávat a implementovat do vzdělávání nové aplikace z elektronických obchodů s aplikacemi pro tablety, " Doplňovat vzdělávací materiály o HTML 5 obsah vytvořený v aplikaci Bookry.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Specifikace podmínek pro studenty se schváleným ISP: - minimální povinná účast 30 %, - další podmínky jsou vždy stanoveny na základě individuální dohody s vyučujícím. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |