Název předmětu | Didaktika technické výchovy |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KTTE@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle předmětu zaměřeny na osvojení specifických znalostí, dovedností i postojů z oblasti didaktiky technické výchovy. Výuka je orientovaná zejména na vytváření znalostní a dovednostní složky týkající se specifických didaktických kategorií významných při realizaci tvořivě technických činností žáků primární školy. Současně jsou rozvíjeny klíčové kompetence v budoucí práci učitele - metodická a didaktická oblast. Součástí předmětu je praktické ověření vědomostí prostřednictvím vlastní praktické kreativní činností studentů v odborných učebnách a dílnách. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " vymezit a definovat základní pojmy z oblasti didaktiky technické výchovy " charakterizovat jednotlivé etapy vývoje technické a pracovní výchovy v historickém kontextu i jejich proměny v současnosti, " znát specifika výuky technické výchovy na primární škole a umět je aplikovat, " vybrat vhodný technický materiál, pomůcky, nástroje i nářadí a pracovní postup pro rozvoj žáka, " aplikovat pravidla bezpečnosti práce při činnosti s technickým materiálem, " znát pojem učební úloha a chápat smysl tvořivého vyučování, " charakterizovat význam lidových a uměleckých řemesel v historii i jejich proměnu v současnosti " zhodnotit úroveň dovednosti žáka a zvolit individuální přístup k žákovi s ohledem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami i žáky nadané, " navrhnout a zpracovat přípravu do výuky, včetně návrhu výrobku, pracovního postupu a specifických didaktických kategorií, Témata: " Úvod do studia didaktiky technické výchovy, problematika terminologie. " Historický přehled výuky předmětů pracovního a technického zaměření ve vzdělávání. " Cíle a pojetí primárního vzdělávání v RVP ZV v kontextu technické výchovy. Klíčové kompetence. Vzdělávací oblast Člověk a svět práce, cíle technické výchovy na primární škole. " Specifika technické výchovy na primární škole (vývojová specifika žáka mladšího školního věku, didaktické zásady, výukové metody a organizační formy uplatňované při realizaci technické výchovy). " Hodnocení a sebehodnocení žáka v technické výchově. " Lidové tradice a lidová umělecká tvorba. " Technické myšlení a tvořivost na primární škole. " Technická hračka a její využití na primární škole. " Humanizační aspekty technické výchovy na primární škole (pravidla bezpečnosti práce ve školních podmínkách, estetika, ekologie, ergonomie aj.)
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |