Název předmětu | Technologie ručního zpracování materiálů v kurikulu sekundárního vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KTRM@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem realizace disciplíny je vybudování předpokladů pro rozvoj komplexu odborných a praktických kompetencí potřebných pro realizaci výuky předmětů praktického charakteru. Důraz je kladen na soubor dovedností učitele v problematice ručního zpracování kovů a plastů, nezbytný pro realizaci a plánování výuky. Předmět se opírá o procesní charakter výuky, který vychází z průmyslové praxe. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: o Vysvětlit a prakticky ukázat jednotlivé operace ručního zpracování kovů a plastů v podmínkách sekundárního vzdělávání. o Orientovat se problematice správného názvosloví jednotlivých druhů nástrojů, nářadí a pomůcek, vhodných pro danou pracovní operaci. o Ovládat správnou údržbu a ošetřování nástrojů, nářadí a pomůcek. o Aplikovat problematiku bezpečnosti a hygieny práce v podmínkách školních dílen. o Navrhnout a zhotovit žákovský výrobek pro danou věkovou kategorii a prezentovat ji v modelové situaci. o Orientovat se v technické dokumentaci a zpracovat výrobek podle výkresové dokumentace. Základní témata: Technologie ručního obrábění - pilování, dělení technického materiálu (řezání, stříhání), sekání, broušení, vrtání, ohýbání, spojování materiálů (svařování el. obloukem, bodové svařování). Vhodný výběr technického materiálu a ekonomická rozvaha využití materiálu s důrazem na ochranu životního prostředí. Aplikovat teoretické znalosti v praktických dovednostech, získávat praktické návyky při výběru a použití nástrojů, nářadí a pomůcek. Aplikovat metodické postupy při plánování vlastní praktické činnosti pro zhotovování jednoduchých výrobků. Praktické ověření návrhu výuky - realizace výuky v praxi (modelová situace). Ochrana a hygiena zdraví (dodržování podmínek bezpečné práce a zacházení s nástroji a nářadím.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |