Název předmětu | Technické praktikum 1 |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KTR1Q |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle předmětu jsou zaměřeny na praktickou činnost studentů. Výuka je orientovaná zejména na vytváření znalostní a dovednostní složky týkající se drobného technického materiálu papírenského a textilního charakteru a modelovacích hmot. Současně jsou rozvíjeny klíčové kompetence v budoucí práci učitele technické výchovy - metodická a didaktická oblast. Součástí předmětu je praktické ověření vědomostí prostřednictvím individuálních praktických činností studentů. Studenti si současně osvojí základní znalosti a dovednosti při praktické manipulaci s nejnovějšími materiálně-didaktickými prostředky s důrazem na nářadí a nástroje vhodné ke zpracování různých druhů materiálů. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " charakterizovat drobný technický materiál, jeho vlastnosti a použití včetně potřebných didaktických pomůcek (papír, textil, modelovací hmoty), " znát, popsat a prakticky realizovat techniky zpracování vybraných materiálů, " definovat výukové cíle praktických činností na úrovní kognitivní, behaviorální a afektivní a vysvětlit jejich význam pro žáka i pro pracovní činnost učitele, " zpracovat metodický list obsahující postup výroby i vybrané didaktické kategorie, " posuzovat kvalitu a přiměřenost metodických postupů pro žáky prvního stupně ZŠ, " prezentovat metodický postup výroby vybraného objektu, včetně didaktických kategorií a realizovat vyučovací proces ve všech jeho fázích (úvodní, hlavní, závěrečná) ve formě mikrovýstupu, " reflektovat vlastní činnost při mikrovýstupu, Témata: origami, fleurogami, quilling, twist art, pappmaché a kašírování, decoupage, pletení z novinového papíru, výroba ručního papíru, ruční šití a vyšívání, patchwork, drhání, tkaní, pletení, enkaustika, mramorování, modelovací hmoty a 3D modely (těsta, hlíny, polymerové hmoty), odpadový materiál aj.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |