Předmět: Digitální technologie v primárním vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Digitální technologie v primárním vzdělávání
Kód předmětu KTE/KTDT@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bučková Hana, Mgr. Ph.D.
  • Basler Jaromír, PhDr.
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Smyslem předmětu je seznámit budoucí učitele 1. stupně ZŠ se základy programování, zpracováním dat a robotickými stavebnicemi. Studenti se naučí pracovat s různými typy dat, algoritmizovat a programovat na elementární úrovni, používat při řešení problémů abstrakci a generalizaci. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: o charakterizovat vhodné digitální technologie s předpokladem pro využití na úrovni primárního vzdělávání, o pracovat s daty různého charakteru a tato data prezentovat tabelárně, graficky a pomocí kvantitativních ukazatelů, o rozumět formálním zápisům dat, na základě dat vyslovit tvrzení, o popsat problém vlastními slovy a vybrat podstatné vlastnosti předmětu či jevu pro vytvoření algoritmu, o navrhnout počítačový program v dětském blokově orientovaném jazyce k vyřešení jednoduchého problému a upravit jej pro podobný problém, o pracovat s robotickými stavebnicemi, o programovat činnost robota/robotické hračky. Základní témata: o digitální technologie - terminologie, konkrétní příklady, posouzení vhodnosti pro využití v rámci primárního vzdělávání, o data a jejich prezentace - tabelární, grafická a pomocí kvantitativních ukazatelů, o formální zápis dat, tvrzení, o popis problému, podstatné vlastnosti předmětu či jevu pro vytvoření algoritmu, o symbolický zápis algoritmu; o návrh počítačového programu v dětském blokově orientovaném jazyce, o testování programu, korekce chyb, o cykly a větvení, o řazení příkazů, podprogramy, události, o robotické učební pomůcky, senzory, o programování činnost robota.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní