Název předmětu | Struktury číslicových systémů |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KSCS@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: 1. Analogová a číslicová technika 2. Číselné soustavy 3. Logické funkce a způsoby popisu logických funkcí 5. Realizace logických funkcí a provedení logických členů 7. Kodéry a dekodéry 9. Multiplexory a demultiplexory 10. Klopné obvody typu R-S a J-K 12. Posuvné registry 13. Čítače impulsů a děliče frekvence 14. Paměti RWM - RAM, ROM
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Laborování
|
Výstupy z učení |
Záměrem předmětu je porozumět a aktivně zvládnout teoretické poznatky a praktické postupy sloužící pro popis a konstrukci číslicových systémů. Věnována je pozornost logickým obvodům od nejjednodušších základních prvků až po složité obvody, ze kterých se skládá počítač. Vychází se z definice informace, její přenos pomocí signálu, číslicové zpracování signálu s užitím algebry číslicové logiky a její realizace logickými prvky a obvody. Součástí je popis jednotlivých kombinačních a sekvenčních obvodů. Závěrečná část předmětu se zabývá základními částmi počítače z hlediska užití v předchozích částech probíraných logických obvodů. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat zpracování informace, " vysvětlit číslicové zpracování analogových signálů, " objasnit význam logických obvodů a použití Booleovy algebry, " znát základní logické funkce a logické členy, " mít schopnost minimalizovat logické funkce a realizovat logické obvody, " popsat kombinační a sekvenční logické obvody, " znát základy mikropočítačové techniky.
Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou. Student je způsobilý po úspěšném absolvování předmětu pokračovat v dalším studiu. |
Předpoklady |
Korekvizity: Úvod do algoritmizace a programování
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Studium distančních opor, vytvoření seminární práce - vypracování návrhu logického obvodu, samostudium - příprava na zápočet, samostudium - příprava na zkoušku (platí i pro ISP). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |