Název předmětu | Robotické systémy a technologie pro Průmysl 4.0 |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KRST@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Smysl výuky disciplíny "Robotika" spočívá ve zprostředkování vybraných poznatkových struktur z oblasti robotických systémů (klasifikace, struktura; řídicí jednotky, pohony, snímače, mechanické komponenty). Studenti budou seznámeni se základními způsoby interakce člověk - robot, s běžnými aplikacemi robotiky v průmyslu, zdravotnictví, vojenství a v dalších oblastech. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: o definovat pojmy Průmysl 4.0, automatizace, robotika, robot, průmyslový robot, robotický systém, o navrhovat jednoduché robotické systémy na bázi konstrukční robotické stavebnice s ohledem na řešený problém, o na základě analýzy problémové situace zkonstruovat vhodného robota, o naprogramovat činnost robota, o při konstrukci a řízení robota využit pro činnost robota vhodné senzory (dotykový senzor, světelný/barevný senzor, senzor otáček, gyroskopický senzor, teplotní senzor, infračervený senzor, aj.). Témata: Průmysl 4.0, technologické změny 21. století. Robotika vymezení odboru, historické mezníky vývoje. Robot a jeho subsystémy, způsoby řízení. Robotické manipulátory, příklady konstrukčních řešení. Mobilní roboty, konstrukční principy (pohyb na pevném povrchu, plovoucí roboty, létající roboty, robotické kosmické sondy). Základní typy podvozků (kolesové, kráčející, netradiční způsoby pohybu). Pohonné systémy, senzorické systémy, základní popis, vlastnosti. Interakce člověk-robot; základní způsoby ovládání robotů, bezpečnost. Aplikace robotů - průmyslové, domácí, zdravotnické, zemědělské, vojenské a kosmické aplikace. Sociální a ekonomické aspekty, vývojové trendy. Praktická činnost s konstrukční robotickou stavebnicí - projekt - vymezení problému, analýza problémové situace, návrh konstrukčního řešení, sestavení řídicího programu, evaluace funkce, modifikace směřující k vyšší funkčnosti a spolehlivosti.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |