Název předmětu | Robotika a její aplikace ve vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KROB@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " příprava učitele na výuku v laboratoři, robotické stavebnice a školská praxe, " přehled robotických stavebnic, " pojetí robotických stavebnic řady LEGO a dalších, " vývojové prostředí a programovací software (Scratch, Wiring, Python), " jednodeskové počítače a jejich využití v robotice, " tvorba tematicky zaměřených projektů s použitím robotických souprav.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Smysl výuky disciplíny "Robotika a její aplikace ve vzdělávání" spočívá ve vybudování předpokladů pro rozvoj odborných kompetencí potřebných pro projektování a realizaci výuky s využitím materiálních didaktických prostředků, konkrétně v oblasti využití robotických stavebnic řízených prostřednictvím PC. Prakticky je zde řešena metodika technického experimentu s použitím vybraného moderního typu robotických stavebnic, tvorba didaktických materiálů; aplikace didaktických zákonitostí platných pro technický experiment a použití stavebnic. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat pojem stavebnice, konstrukční stavebnice, robotická stavebnice, " vysvětlit význam žákovského laborování a žákovského experimentu v obecně technickém vyučovacím předmětu, " charakterizovat robotické soutěže vhodné pro žáky ZŠ, " navrhnout a realizovat prakticky zaměřený projekt realizovaný s použitím zvolené robotické stavebnice, " sestavit soubor didaktických materiálů pro podporu realizace výuky zvoleného projektu, " začlenit robotickou stavebnici do výuky, " analyzovat, hodnotit a vytvářet soubory učebních úloh pro podporu realizace výuky zvoleného projektu " vytvořit soubor didaktických materiálů pro podporu výuky.
|
Předpoklady |
Základní znalosti programování.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Podmínky pro udělení zápočtu: 1. účast na cvičení (po domluvě lze individuálně změnit - ISP), 2. vypracovat seminární práci (platí i pro ISP). Podmínky pro udělení kolokvia: - Složení prezenční zkoušky |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |