Název předmětu | Reflexe souvislé pedagogické praxe 2 |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KR2@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Základní témata: Smysl výuky disciplíny spočívá ve zprostředkování vybraných poznatkových struktur z oblasti evaluace a sebeevaluace v rámci souvislé pedagogické praxe. Obsah předmětu tvoří: . preinteraktivní fáze ? příprava na vlastní praxi: studium ŠVP, studium tematických plánů vyučovaných předmětů, studium souvisejících školních dokumentů (mj. školní řád, řád školní dílny, řád školní laboratoře), . interaktivní fáze ? sběr evaluačních materiálů: (sebereflektivní denník, dotazník, videozáznam; supervize, hospitace, případová studie), tvorba didaktických materiálů, . postinteraktivní fáze ? evaluace a sebeevaluace: analýza výstupů z praxe, analýza příprav na výuku, analýza didaktických materiálů pro podporu výuky, analýza dostupných evaluačních materiálů (sebereflektivní denník, sebereflektivní dotazník, videozáznam; záznam o supervizi, hospitační záznam, případová studie). . Tvorba souboru evaluačních materiálů, které jsou součástí portfolia studenta. Při státní závěrečné zkoušce z Učitelské způsobilosti student předkládá portfolio z absolvovaných pedagogických praxí 1 a 2.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět je zaměřen na osvojení základních teoretických znalostí a odpovídajících praktických dovedností reflexe vlastní pedagogické činnosti. Prostřednictvím aktivit předcházejících a následujících po vlastní pedagogické praxi budou rozvíjeny a prohlubovány vybrané reflektivní a sebereflektivní dovednosti a oborově didaktické kompetence studentů. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . definovat pojmy: reflexe, reflektivní praxe, sebereflexe, hospitace, mikrovýzkum, aj., . popsat přínosy a rizika jednotlivých reflektivních a sebereflektivních technik, . objasnit způsob aplikace reflektivních metod v rámci evaluace vlastní pedagogické praxe, . vysvětlit význam evaluace a zpětné vazby pro vlastní vývoj pedagogických schopností.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |