Název předmětu | Praktikum technické výchovy |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KPTE@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle předmětu jsou zaměřeny na osvojení specifických postupů práce s technickým materiálem vhodných pro tvořivě kreativní činnosti v předškolním vzdělávání. Současně jsou rozvíjeny profesní kompetence budoucího učitele ? metodická a didaktická oblast. Významnou součástí předmětu je praktické ověření vědomostí prostřednictvím vlastní praktické kreativní činností studentů v odborných učebnách a dílnách. Po absolvování předmětu by studenti vzhledem ke své odbornosti měli být schopni: . charakterizovat technický materiál, pomůcky a nástroje, jejich vlastnosti a využití při praktické tvořivé činnosti dětí, . znát, popsat a prakticky realizovat vybrané postupy zpracování materiálů, . aplikovat základní bezpečnostní a hygienické zásady při tvořivé praktické činnosti, . ovládat a bezpečně manipulovat s vybraným elektrickým zařízením uplatnitelným při tvořivých praktických činnostech, . navrhnout a zhotovit výrobek pro danou věkovou kategorii a prezentovat ji v modelové situaci, . didakticky zpracovat konkrétní téma zaměřené na tvůrčí činnost žáků a studentů včetně metodického postupu výroby vybraného objektu a vybraných didaktických kategorií. Témata: Tvorba z papírenských materiálů (origami, fleurogami, quilling, twist art, teabag folding, irisfolding, pappmaché a kašírování, decoupage, pletení z novinového papíru, výroba ručního papíru aj). Tvorba z textilních materiálů (šití a vyšívání, sukování, drhání, patchwork, tkaní na kartonu, batika, plstění aj.). Netradiční kreativní pracovní postupy (mramorování, enkaustika, tvorba z termoplastů, polymerových hmot, pěnových a lehčených hmot aj.). Tvorba ze dřeva a přírodních materiálů (přírodní materiály rostlinného původu, přírodní materiály živočišného původu, ostatní přírodní materiály). Tvorba z kovových materiálů. Tvorba z recyklovatelného materiálu aj.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |