Předmět: Průběžná náslechová praxe s reflexí

« Zpět
Název předmětu Průběžná náslechová praxe s reflexí
Kód předmětu KTE/KPNP@
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Dragon Tomáš, Mgr. Ph.D., MBA
  • Serafín Čestmír, prof. Ing. Dr.
Obsah předmětu
Témata: . Základní principy výchovné a vzdělávací práce školy, instituce. . Škola jako součást komunity, regionu. . Legislativní okolnosti práce škol (instituce) v oblasti výuky. Náplň práce učitele. . Kurikulární dokumenty a regulativy školy. Žák jako součást kolektivu třídy. . Klima třídy (pracoviště), klima školy (instituce). Situace vznikající ve vyučování a jejich řešení. . Profese učitele jako pomáhající profese.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je zaměřen na oblast odborné praxe ve podmínkách středních odborných škol, vzdělávacích institucí, případně firemních akademicích, kde se studenti seznamují s principy, ale také si ověřují teoretické poznatky v praktické pedagogické praxi pod vedením zkušených odborníků ? učitelů praktického vyučování a odborného výcviku Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . vyjmenovat základní principy výchovné a vzdělávací práce školy, včetně mimoškolní činnosti, . vysvětlit, jak je konkrétní škola začleněná do aktuálních společenských souvislostí, do dění v komunitě/regionu, . s využitím platné legislativy doložit příslušné legislativní okolnosti práce škol v oblasti výuky, . na základě zkušeností z praxe komplexně popsat náplň práce libovolně zvoleného učitele, . objasnit zaměření ŠVP, . popsat podobu regulativů, aktivitu a chování žáků, složení tříd konkrétní školy, . prezentovat svůj názor na klima konkrétní školy, . formulovat závěry, v nichž porovná svou představu o profesi učitele s realitou denní školní praxe a zkušenostmi a názory pedagogů, . prezentovat svůj názor na vhodnost použití různých postupů učitelem při řešení situací vzniklých ve vyučován.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Vypracovat požadované úkoly (platí i pro ISP)
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní