Název předmětu | Počítačové modelování a simulace |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KPMS@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " Systém, prvek systému, subsystém a jejich struktura. " Dynamický deterministický systém, stochastický systém, spojité a diskrétní systémy. " Modelování a simulace diskrétních systémů: generátory náhodných čísel, vlastnosti náhodných procesů. " Metoda Monte Carlo. " Analytické řešení diskrétních systémů. " Systémy hromadné obsluhy - sítě systémů hromadné obsluhy a jejich analytické a simulační řešení. " Implementace systémů na počítači, simulační protokoly. " Dynamické spojité systémy - jejich identifikace a popis. " Modelování a simulace spojitých systémů, analytické řešení spojitých systémů. " Modelování a modely v edukaci. " Animačně-simulační modely v prezentování objektů vyučování. Plánování, realizace a interpretace didaktických simulačních experimentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po úspěšném absolvování předmětu studenti získají základní informace, teoretické poznatky a praktické zkušenosti z modelování systémů. Posláním a základním cílem předmětu je zvládnout základní znalosti o matematickém modelování diskrétních a spojitých systémů, získat potřebné teoretické znalosti na tvorbu jejich matematických modelů a dovednosti na jejich programovou realizaci. Je třeba, aby budoucí učitelé zvládli modelování a simulaci různých dynamických jevů a uplatňovaly je jako moderní metodu k získávání nových znalostí, a aby simulační počítačový experiment využívali ve své pedagogické praxi jako účinný didaktický prostředek. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " objasnit pojem matematické a počítačové modelování a simulace, " vysvětlit význam modelování a simulace v obecně technickém a odborném technickém vyučovacím " předmětu, " vyjmenovat a charakterizovat různé typy a metody modelovaní a simulace, " aplikovat metody modelování a simulace různých dynamických systémů do poznávání reálných jevů " začlenit tvorby modelů a simulace do výuky, " analyzovat, interpretovat a hodnotit výsledky simulace, " vytvářet vlastní animačně-simulační modelů pro edukační účely.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |