Název předmětu | Prostorové modelování |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KPM@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " Úvod, podstata parametrického modelování. " Uživatelské prostředí, pracovní prvky a náčrtové roviny. " Operace rotace a vysunutí. " Používaní pomocných rovin, " Tvorba Žebra, Odlitku a Kotoučů. " Tvorba hřídelů. " Tvorba sestavy - šroubové a kloubové spoje. " Tvorba sestavy - svárové spoje. " Tvorba vlastního školního projektu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je naučit studenty využívat program Autodesk Inventor, který je primárně určen pro 3D modelování objektů a sestav. Studenti se seznamují s principy parametrického kreslení a objemového modelování, automatického generování výkresových pohledů, sestavy, plochy. Výstupem předmětu je vytvoření komplexního školního projektu, včetně pevnostní a výkresové dokumentace pro svařovanou sestavu. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " Identifikovat potřeby a činnosti, pro které je vhodné využít programu Autodesk Inventor, " Vytvořit základní součásti prostřednictvím operací rotace a vysunutí, " Dle zadání vytvořit součásti jako desky, odlitek, součásti s žebrováním, kotouče a hřídel, " Pomocí pomocných rovin tvořit drážky pro pero, klín atd. " Vytvářet z dílčích komponent skládané a svařované sestavy, " Orientovat se v nabídce Obsahového centra a vkládat připravené komponenty do vlastních sestav (šrouby, matice, podložky, pera atd.) " Vytvořit výkresovou dokumentaci sestavy (projektu) pomocí generování a doplnění výkresů z komponent sestavy, " Navrhnout a provést pevnostní výpočet pro vzorovou školní úlohu, sestavit všechny funkční celky a vytvořit tak žákům zadání pro řešení vlastního projektu.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |