Název předmětu | Provoz, diagnostika a údržba strojů |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KPDU@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem realizace disciplíny je vybudování kompetencí pro údržbu strojního zařízení, jeho bezpečný provoz v podmínkách středních a odborných škol. Důraz je kladen na soubor dovedností učitele nezbytný pro realizaci přípravy strojního zařízení na bezpečný provoz, jeho diagnostiku a údržbu. Nedílnou součástí je získání návyků pro dodržování bezpečných podmínek pro jejich provoz. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: o umět charakterizovat bezpečné strojní zařízení a jeho bezporuchový provoz, o vysvětlit a prakticky aplikovat znalosti a praktické dovednosti při údržbě strojních zařízeních, o používat bezpečné postupy při údržbě a seřizování strojních zařízení, o ovládat správnou údržbu a ošetřování nástrojů, nářadí a pomůcek., o znát problematiku bezpečnosti a hygieny práce v procesu strojního obrábění. Základní témata: Kovoobráběcí strojní zařízení, tvářecí stroje, svářecí zařízení. Dřevo obráběcí strojní zařízení, stacionární a mobilní. Bezpečnostní předpisy (NORMY ČSN), bezpečný provoz na obráběcích strojích. Cíle výuky zaměřené na rozvoj: žákovské praktické dovednosti při údržbě, diagnostice a získávání praktických zkušeností s provozem strojního zařízení.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |