Název předmětu | Digitální technologie v předškolním vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KPDT@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět připravuje budoucí učitele mateřských škol na rozvoj informatického myšlení dětí. Zaměřuje se seznámení s vybranými digitálními technologiemi, které jsou implementovatelné do výchovného procesu. Studenti se setkávají s metodami využitelnými v souvislosti s podporou a rozvojem informatického myšlení dětí. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: ? charakterizovat vhodné digitální technologie s předpokladem pro využití na úrovni preprimárního vzdělávání, ? pracovat s daty různého charakteru a na základě dat vyslovit tvrzení, ? popsat problém vlastními slovy a vybrat podstatné vlastnosti předmětu či jevu pro vytvoření algoritmu, ? navrhnout počítačový program v dětském blokově orientovaném jazyce k vyřešení jednoduchého problému a upravit jej pro podobný problém, ? pracovat s robotickými stavebnicemi, programovat činnost robota/robotické hračky, ? využívat vhodný didaktický software, ? ovládat vybrané technologie, ? znát ergonomické zásady využívání digitálních technologií. Základní témata: ? digitální technologie ? terminologie, konkrétní příklady, posouzení vhodnosti pro využití v rámci preprimárního vzdělávání, ? využití internetu v práci učitele MŠ, interaktivní tabule v MŠ, tablety a další dotyková zařízení v MŠ, další multimediální zařízení v MŠ, ? algoritmy v běžném životě, možnosti rozvoje algoritmického myšlení, ? software pro děti, ? dětské programovací jazyky, ? digitální a robotické hračky, senzory, ? bezpečnost při využívání digitálních technologií v mateřské škole, ergonomie, ? organizace řízených činností s digitálními technologiemi ve skupinách, ? digitální koutek.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |