Předmět: Digitální technologie v předškolním vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Digitální technologie v předškolním vzdělávání
Kód předmětu KTE/KPDT@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bučková Hana, Mgr. Ph.D.
  • Bryndová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět připravuje budoucí učitele mateřských škol na rozvoj informatického myšlení dětí. Zaměřuje se seznámení s vybranými digitálními technologiemi, které jsou implementovatelné do výchovného procesu. Studenti se setkávají s metodami využitelnými v souvislosti s podporou a rozvojem informatického myšlení dětí. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: ? charakterizovat vhodné digitální technologie s předpokladem pro využití na úrovni preprimárního vzdělávání, ? pracovat s daty různého charakteru a na základě dat vyslovit tvrzení, ? popsat problém vlastními slovy a vybrat podstatné vlastnosti předmětu či jevu pro vytvoření algoritmu, ? navrhnout počítačový program v dětském blokově orientovaném jazyce k vyřešení jednoduchého problému a upravit jej pro podobný problém, ? pracovat s robotickými stavebnicemi, programovat činnost robota/robotické hračky, ? využívat vhodný didaktický software, ? ovládat vybrané technologie, ? znát ergonomické zásady využívání digitálních technologií. Základní témata: ? digitální technologie ? terminologie, konkrétní příklady, posouzení vhodnosti pro využití v rámci preprimárního vzdělávání, ? využití internetu v práci učitele MŠ, interaktivní tabule v MŠ, tablety a další dotyková zařízení v MŠ, další multimediální zařízení v MŠ, ? algoritmy v běžném životě, možnosti rozvoje algoritmického myšlení, ? software pro děti, ? dětské programovací jazyky, ? digitální a robotické hračky, senzory, ? bezpečnost při využívání digitálních technologií v mateřské škole, ergonomie, ? organizace řízených činností s digitálními technologiemi ve skupinách, ? digitální koutek.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní