Název předmětu | Netradiční metody výuky informatiky |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KNMV@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " Netradiční metody výuky, projektová výuka, badatelsky orientovaná výuka, kooperativní výuka, problémová výuka, individualizace, aktivizace, e-learning. " Podstata a principy žákovského bádání ve výuce informatiky, bádání žáků jako součást edukační reality, " Pojem "badatelsky orientovaná výuka/vyučování/učení" a jeho chápání, teoretická východiska badatelsky orientované výuky, role učitele a žáka v rámci badatelsky orientované výuky. " Vhodná témata pro bádání žáků při výuce informatiky, navozování, řízení a hodnocení badatelských aktivit žáků. " Emoce žáků provázející bádání, jejich využití k motivaci, principy aktivizace žáků. " Využití digitálních technologií k bádání žáků. " Projekt badatelsky orientované výuky. Rozvoj kompetencí učitelů informatiky v kontextu realizace BOV.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět reaguje na potřeby soudobého vzdělávání, kdy je žádoucí u žáků rozvíjet schopnosti spojené s řešením problémů, kritickým myšlení a objevováním nových řešení. Tyto požadavky jsou výrazně propojeny s předmětem Informatika realizovaným na základních školách. Předmět je koncipován tak, aby si budoucí učitelé vytvořili kompetence nezbytné pro praktické uplatňování metod výuky informatiky nad rámec oborové didaktiky. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " charakterizovat netradiční formy výuky aplikovatelné při výuce informatiky, " popsat možnosti realizace netradičních forem výuky informatiky, " rozumět principům spojených s badatelsky orientovanou výukou, " aplikovat digitální technologie při realizaci netradičních forem výuky informatiky, " připravit projekt výuky za současného využití netradičních vzdělávacích metod, " realizovat badatelsky orientovanou výuku v praxi, " hodnotit žáky při využití badatelsky orientované výuky v rámci informatiky.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |