Název předmětu | Metodika pracovně technických zájmových aktivit 3 |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KMZC@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem realizace disciplíny je vybudování předpokladů pro rozvoj komplexu odborných a praktických kompetencí potřebných pro realizaci volnočasových aktivit praktického charakteru v mimoškolních zařízeních. Důraz je kladen na soubor dovedností učitele v problematice ručního zpracování kovů a plastů, nezbytný pro realizaci a plánování aktivní volnočasové činnosti žáka. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: o Vysvětlit a prakticky ukázat jednotlivé operace ručního zpracování kovů a plastů v podmínkách mimoškolního vzdělávání. o Volit vhodný materiál k tvořivé technické činnosti. o Volit pomůcky, nářadí a nástroje k ručnímu zpracování kovů a plastů přiměřeně věkové kategorii, ovládat správnou údržbu a ošetřování nástrojů, nářadí a pomůcek. o Aplikovat problematiku bezpečnosti a hygieny práce v praktických činnostech. o Navrhnout a zhotovit žákovský výrobek pro danou věkovou kategorii a prezentovat ji v modelové situaci. o Zpracovat portfolio aktivních technické zájmové činnosti pro danou věkovou kategorii žáků. Základní témata: o Technologie ručního obrábění kovu, nekovových materiálů a plastů - pilování, dělení technického materiálu (řezání, stříhání), sekání, broušení, vrtání, ohýbání, spojování. o Výběr kovového nebo plastového materiálu, ekonomická rozvaha využití materiálu s důrazem na ochranu životního prostředí. o Plánování, příprava a realizace technické zájmové činnosti s využitím kovových a plastových materiálů. o Praktické ověření návrhu výuky - realizace výuky v praxi (modelová situace). o Ochrana a hygiena zdraví (dodržování podmínek bezpečné práce a zacházení s nástroji a nářadím.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |