Název předmětu | Multimédia ve výuce |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KMV@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " Multimédia ve výuce a možnosti jejich využití. " Bloomova taxonomie v digitálním světě. " Netradiční možnosti (nápady) pro tvorbu videa ve výuce. " Typy multimediálních prezentací. " Zásady tvorby vlastních výukových multimediálních klipů. " Rozšířené možnosti práce s digitální kamerou. " Zpracování výukových klipů v prostředí editačního programu Pinnacle Studio, vložení dalších zvuků, textu, hudby a efektů. " Převod analogového zdroje videa (např. VHS) na digitální. Záznam sestříhaných výukových klipů na různá záznamová a interpretační média v různých výstupních formátech a kvalitě.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Obsahem předmětu je problematika vhodného využití multimédií ve výuce Popisovány jsou zásady tvorby multimediálních prezentací a způsob vytváření scénáře vlastního výukového klipu z oblasti využití ICT, včetně jeho praktického provedení a zhodnocení jeho didaktické hodnoty. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " objasnit možné způsoby vhodného využití multimédií ve výuce, " popsat různé typy multimediálních prezentací, " podle didaktických zásad vytvořit scénář vlastního výukového klipu z oblasti využití ICT, " technicky zrealizovat natočení video scén pro vlastní výukový klip. " v prostředí editačního programu vytvořit (sestříhat) vlastní krátký výukový klip, " posoudit didaktickou hodnotu vlastního výukového klipu.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |