Vyučující
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Kvapil Luděk, Mgr. Ph.D.
-
Janu Miroslav, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahové téze disciplíny: 1. Úvod do problematiky předmětu. Bezpečnost a hygiena při práci. 2. Nářadí a nástroje vhodné ke zpracování různých materiálů, výběr vhodných materiálů podle jejich vlastností. 3. Přírodní a technické materiály vhodné k výrobě technických objektů. 4. Konstrukční stavebnice, rozdělení stavebnic, práce se stavebnictví. 5. Práce s přírodním materiálem, rozdělení přírodnin, jejich vlastnosti a možnosti zpracování, jednoduché objekty z přírodního materiálu. 6. Práce se dřevem, vlastnosti dřeva, rozdělení dřevin, výroba hraček a pomůcek ze dřeva. 7. Rehabilitační hračky a pomůcky pro děti předškolního věku. Jednoduché tělocvičné nářadí pro rozvoj motorických dovedností a možností jejich výroby v podmínkách MŠ. 8. Praktické činnosti, výroba jednoduchých hraček a pomůcek z vybraných materiálů, zpracování technické dokumentace a využití vyrobených výrobků v praxi. 9. Tvořivá dílna.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pracovní činnosti (dílny)
|
Výstupy z učení
|
Teoretické a praktické zvládnutí problematiky hravých činností s technickými materiály a technickými objekty vhodnými především pro pedagogickou praxi na mateřské škole. Studenti si osvojí základní znalosti a dovednosti při manipulaci s nejnovějšími materiálně-didaktickými prostředky s důrazem na nářadí a nástroje vhodné ke zpracování různých druhů materiálů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Studenti zpracují samostatnou teoretickou práci včetně technické dokumentace na vybrané konzultované téma (v rozsahu tří stran).
|
Doporučená literatura
|
-
Havlínová, M. aj. (1995). Zdravá mateřská škola.. Praha : Portál.
-
KRET, E. (1996). Učíme se jinak.. Praha : Portál.
-
Matějček, Z. (1994). Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál.
-
Matějček, Z. (1996). Co, kdy a jak ve výchově dětí.. Praha : Portál.
|