Vyučující
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Chráska Miroslav, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům dostatek podnětů a informací pro efektivní práci s grafickými programy multimédii. Studenti se seznámí s možnostmi multimédií v edukačním procesu, s praktickým použitím skeneru, digitálního fotoaparátu a s použitím vybraných grafických programů. Z praktických výstupů jsou studenti schopni naskenovat vlastní obrázek, provést OCR. Mají přehled o multimediálních výukových programech, jsou schopni provést záznam zvuku. Teoreticky i prakticky znají práci s digitálním fotoaparátem a umí provést základní úpravu fotografií. Vytvoří leták a vlastní logo, např. pomocí programu ZonerCallisto nebo jiného. Ukázka tvorby multimediálních klipů na digitální střižně (zachycení, editace, export).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je zaměřena na aktualizaci technologických a praktických poznatků z oblasti výpočetní techniky vhodných pro práci na mateřské škole.
Schopnost pracovat s digitálním fotoapárátem a skenerem. Dovednost vytvářet grafické návrhy v rastrovém a vektorovém programu. Základní orientace v možnostech využití komerčních programů pro děti MtŠ.
|
Předpoklady
|
Základní uživatelská dovednost práce s ICT.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
100 % účast na cvičení
|
Doporučená literatura
|
-
Černochová, M. aj. (1998). Využití počítače při vyučování. Praha : Portál.
-
Knotek, P. aj. (2000). Velká kniha skenování, úprava obrázků a tisk. Brno : UNIS, 287 s.
-
ROUBAL, P. (2003). Počítačová grafika pro úplné začátečníky. Praha : Computer Press.
-
Slavík, J. Novák, J. (1997). Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál.
-
Vrba, J., Všetulová, M. (2003). Multimediální technologie ve vzdělávání. Olomouc : UP.
-
Ziková, J. (2002). Zoner Callisto: tipy, efekty, kouzla. Praha : Computer Press.
|