Název předmětu | Moderní dotyková zařízení |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KMDZ@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " Operační systémy tabletu: Android, iOS, Windows, " Nastavení rozhraní dotykového tabletu, " Použití jednoduchých a vícedotekových gest, " Elektronické účty a účty k nákupu aplikací (Windows Store, Android Market a App Store), " Kancelářský balíček Microsoft Office, " Kancelářský balíček iWork, " Aplikace k práci s multimédii - video (Movie Maker, Pinacle Studio, iMovie), " Aplikace k práci s multimédii - hudba (Garage Band), " Aplikace s využitím fitness a zdravotnických dat a funkcí, " Multitasking na dotykovém tabletu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Hlavním úkolem předmětu je úvod do problematiky práce s počítačovými tablety. Studenti jsou seznámeni se základními pojmy z oblasti počítačových tabletů a využití jejich klíčových vlastností ve vzdělávání. Důraz je kladen především na pochopení práce s dotykovým rozhraním, kancelářského balíčku, senzory typu gyroskopu, barometru, kompasu atp. Jsou požadovány znalosti základního nastavení, funkcí blokování obsahu, předčítání textu, omezení přístupu, sdílení a výměny dat. Studenti jsou prakticky seznámeni s jednotlivými typy tabletů dle operačních systémů, ve kterých zpracovávají zadané úkoly. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: " Charakterizovat a popsat jednotlivé operační systémy dotykových tabletů, " Specifikovat jednotlivé rozdíly operačních systému s ohledem na vzdělávání, " Nakonfigurovat elektronický účet dotykového tabletu, " Nastavit speciální funkce nastavení tabletu využitelné pro vzdělávání (předčítání, blokování obsahu, omezení funkcí části obrazovky), " Přijímat a odesílat elektronickou korespondenci, " Pracovat s kancelářským balíčkem v prostředí tabletu, " Využívat multimediální funkce iPadu (záznam zvuku, videa), " Vhodně začlenit do výuky práci s pohybovými senzory na měření fitness a zdravotních dat, " Efektivně pracovat s více spuštěnými aplikacemi na tabletu, sdílet data mezi aplikacemi.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |