Název předmětu | Informační a komunikační technologie ve vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KIKT@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " Informační technologie a jejich rozdělení z pohledu didaktického. " Počítačové sítě a jejich didaktické využití. Internet jako informační zdroj. " Aplikační didaktický software - rozdělení a vlastnosti. " Software a softwarové prostředí pro tvorbu didaktických aplikací. " Multimédia a jejich využití ve výuce. " Grafické programy, programy na tvorbu animací, programy na tvorbu elektronických učebních materiálů, počítačové testování vědomostí. " LMS systémy. " Různé systémy pro tvorbu elektronických učebnic, elektronických kurzů, elektronických slovníků a encyklopedií, elektronických didaktických aplikací apod. Jednotlivé fáze a postup tvorby elektronické didaktické aplikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Obsah předmětu je koncipován v rovině didaktického využití ICT a rovněž v rovině tvorby vlastních didaktických materiálů za podpory široké škály ICT. Značná část předmětu je věnována práci se systémy LMS a jejich využití pro různé výukové účely a prostředí. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " zhodnotit význam informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání z pohledu obecné technické, obor informatického ale především didaktického, " realizovat a koordinovat správný výběr standardních didaktických aplikací, " didaktické aplikace nejen efektivně využívat, ale i doplnit, modifikovat a vytvářet vlastní, " vytvářet vlastní aplikace v oblasti elektronických učebních pomůcek, " vytvářet vlastní aplikace a efektivně uplatňovat možnosti v oblasti počítačového zkoušení a prověřování vědomostí, " orientovat se v problematice školních informačních systémů a digitálních knihoven a učebnic, včetně jejich zabezpečení, " kriticky zhodnotit dopad Internetu na vzdělávání, " prakticky uplatňovat zásady bezpečné práce s PC a Internetem, " posoudit význam a uplatňovat zásady webové bezpečnosti v praxi.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |