Název předmětu | Grafické programy a multimédia pro vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KGPV@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: . Charakteristika běžných grafických programů. . Komprimace videa a zvuku. . Multimédia obecně. Multimediální výukové programy a jejich využití ve vzdělávání. . Skenery. Skenování obrázků, fotografií, negativů, diapozitivů a průhledných předloh, OCR. . Základní principy digitální fotografie, práce s digitálním fotoaparátem, úprava a tisk obrázků. . Volba vhodného rozlišení pro tisk obrázku ve fotolabu, tiskárně, problematika rozlišení při tisku billboardu. . Základní obsluha programů ZonerCallisto a CorelDraw (tvorba loga, letáku apod.). . Základní obsluha programu Adobe Photoshop (úprava fotografií). . Záznam a úprava zvuku. Mixování zvuku. . Programy pro zpracování videa. Vytváření vlastního multimediálního klipu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . charakterizovat oblast grafických programů, . vysvětlit pojetí multimédií ve vzdělávání, . vysvětlit principy digitální fotografie, . posoudit vliv komprimace grafických i audio souborů na výslednou kvalitu záznamu, . pracovat s rastrovou i vektorovou grafikou, . vytvořit jednoduchý multimediální klip. . objasnit souvislost mezi velikostí obrázku, jeho barevností, rozlišením a rozměry obrázku u digitální fotografie, . naskenovat různé grafické předlohy (fotografie, negativy, diapozitivy, průhledné předlohy) včetně následného provedení OCR, . upravit rastrový obrázek v prostředí programu Adobe Photoshop, . pracovat s vektorovou grafikou v prostředí programu ZonerCallisto nebo CorelDraw, . zaznamenat zvuk a provést jeho jednoduchou úpravu ve volně dostupném zvukovém editoru Audacity.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |