Název předmětu | Grafické programy a multimédia |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KGPM@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " Charakteristika běžných grafických programů. " Multimédia obecně. " Multimediální výukové programy. " Výukové programy vhodné pro vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie. " Skenery. " Skenování obrázků, fotografií, negativů, diapozitivů a průhledných předloh, OCR. " Základní principy digitální fotografie, práce s digitálním fotoaparátem, úprava a tisk obrázků. " Volba vhodného rozlišení pro tisk obrázku ve fotolabu, tiskárně, problematika rozlišení při tisku billboardu. " Základní obsluha programů ZonerCallisto a CorelDraw (tvorba loga, letáku apod.). " Základní obsluha programu Adobe Photoshop (úprava fotografií). " Záznam a úprava zvuku. " Mixování zvuku.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Obsahem předmětu je problematika využití grafických programů a multimédií ve vzdělávání, včetně práce s nejpoužívanějšími rastrovými a vektorovými grafickými programy, digitálním fotoaparátem (zrcadlovkou) a filmovým skenerem. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " zhodnotit nabídku výukových programů v ČR pro vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie a Člověk a svět práce, " vysvětlit pojetí multimédií ve vzdělávání, " vysvětlit principy digitální fotografie, " objasnit souvislost mezi velikostí obrázku, jeho barevností, rozlišením a rozměry obrázku u digitální fotografie, " naskenovat různé grafické předlohy (fotografie, negativy, diapozitivy, průhledné předlohy) včetně následného provedení OCR, " upravit rastrový obrázek v prostředí programu Adobe Photoshop, " pracovat s vektorovou grafikou v prostředí programu ZonerCallisto nebo CorelDraw, " zaznamenat zvuk a provést jeho jednoduchou úpravu ve volně dostupném zvukovém editoru Audacity.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |